Как ни лъжат в хранителните магазини

6691
Как ни лъжат в хранителните магазини

Сътрудниците на супермаркети, квартални магазини и сервитьорите в заведенията могат виртуозно да излъжат своите клиенти, разчитайки на доверчивостта или моментната им разсеяност. Ето няколко съвета как да се предпазите от това да бъдете измамени.

Етикетът

Много разпространен начин за измама на клиента е цената на стоката да се окаже различна от обявената на етикета. Стандартна ситуация е например в голям супермаркет да вземете от рафта стока, чиято цена ви устройва, а на касата да установите, че цената е съвсем различна. Ще получите обяснение, че е станала грешка. Така или иначе няма от какво да се притеснявате- магазинът е длъжен да ви продаде стоката на цената, която е обявил на етикета.

Тест за внимание

В супермаркета виждате стока на добра цена, отбелязана с големи и ярки цифри на крещящ етикет. Ако се загледате обаче, ще установите малък надпис, който указва, че цената е за определена група клиенти- например притежатели на клиентски карти.

Следете каква купюра давате

Друг начин, по-често практикуван в малките магазини , е например да платите с банкнота от 50 лв. Магазинерът взема парите, временно се „разсейва", вършейки нещо друго и отвличайки вашето внимание (особено ако е видял, че разполагате с различни едри банкноти), след което ви брои ресто, за да кажем банкнота от 20 лв. Запасете се с търпение и спокойствие и му кажете за грешката. Ако трябва- накарайте го да преброи касата.

Нямам дребни"

Кой не е чувал класическата реплика „Нямам дребни" в магазини и заведения и не се е отказвал великодушно от малката сума, която продавачът няма. Замисляте ли се обаче колко губите по този начин за месец- два. И защо не може вие да обясните, че нямате дребни?

Покупка без касова бележка

Уловката се среща най-често в малките гаражни магазини, в които човек влиза за 3-4 неща, чиято цена приблизително знае. Дали е така? Например установихме, че в столично малко магазинче цените варират с плюс-минус 50 ст. според клиента.

Пакетираните стоки

Предварителното пакетиране- на млечни продукти, плодове и зеленчуци, е удобно за клиента, но не винаги магазините постъпват коректно с него. Така че проверявайте от време на време на домашната си везна (ако имате такава) дали грамажът на купената от вас стока съответства на обявения на етикета.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

бббббббббббб
# 0
23:09 | 7 September 2009
Пакетираните стоки моля посочете кой голям магазин си позволява да пакетира стоки отзад в склада. всичко е по поръчка пакетирано въобще цялата статия е написана не за 2009 година а за някъде 1993 г. сверете си календара ако обичате
бббббббббббб
# 1
23:09 | 7 September 2009
Нямам дребни" gorjy - типичен пример на човек не следящ парите си
ббббббббббббб
# 2
23:09 | 7 September 2009
Следете каква купюра давате и да преброи касата ефект няма. а ако му дам 50 лв и твърдя че съм дал 100. парите не се прибират докато не се върне рестото
wdf
# 3
23:09 | 7 September 2009
Mnogo polezna informaciq,tova za etiketa ne go znaeh
gorjy
# 4
16:09 | 7 September 2009
Много "полезна" информация - всичко написано хората го знаят от години. Относно "Покупка без касова бележка" - има локални магазинчета в които купувач и продавач се познават достатъчно добре и си имат взаимно доверие. При такива ситуации често се случва дадена цена да бъде 'закръглена' до най-близката удобна: напр. 2.38 -> 2.40. Тези закръгляния не влияят на отношенията купувач/продавач и разликата бива възстановена, от 'облагодетестваната' страна при следващото посещение в магазина.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg