Как търговците ни подхлъзват с цените?

4948
Как търговците ни подхлъзват с цените?

Големите търговски вериги се надпреварват да привличат клиентите, като прилагат редица маркетингови трикове за това.

Изхождайки от факта, че цената на един продукт в основна степен е определяща за покупката, веригите се насочват именно към този елемент на маркетинг-микса.

Безспорно от голямо значение за мотивираното решение за покупка на един продукт са още неговото качество и изглед. Цената обаче, е направлението, с което търговските вериги лесно могат да спекулират.

Ето и някои от най-честите прилагани стратегии върху цените:

Престижна цена

Много често купувачите изхождат от схващането, че най-скъпото е най-хубаво, което разбира се, не важи винаги. Знаейки това обаче, производителите на един продукт често го позиционират с по-висока цена, с идеята той да се отличава и да се приема като символ на качество.

Подобни продукти с премийна цена обикновено се съпровождат с други допълнителни услуги и характеристики, които да ги оправдаят (например удължена гаранция или безплатен сервиз).

Използването на тази ценова стратегия кара почти всеки производител да създаде своя собствена луксозна марка. Този модел е особено популярен сред автомобилните производители и широко ползван в САЩ.

Базиран на него от компанията Nissan продават автомобили с марката Infiniti, а от Honda създадоха марката Acura, която да не се свързва с популярните и достъпни модели Civic.

Цена под себестойност

Тази стратегия цели да се продава определен продукта на изключително ниска цена, като на потребителите се внушава, че търговецът всъщност работи на загуба.

Истинската причина за това един продукт да се прави толкова достъпен е съвсем друга и различна от тази да се работи в полза на потребителите.

Веригите знаят, че покрай един продукт те ще продадат десет други и се опитват просто да привлекат потребителите към себе си. Печалбата на веригата ще дойде от продажбата на други неосновни продукти.

Автор: Теодор Минчев

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Edson
# 0
16:03 | 26 March 2012
I much prefer informative articles like this to that high brow litretaure.
Idris
# 1
09:03 | 26 March 2012
You got to push it-this essenaitl info that is!
Jak
# 2
20:11 | 30 November 2011
Tova e statia, a ne enciklopedia. Za poveche vij i se pointeresuvai v google.
цхцх
# 3
01:11 | 30 November 2011
Доста постна иначе с някои доста верни неща статия. Моля ако можете да пускате по-подробни статии по възможност с цитирани водещи маркетолози или други големи имена в тази сфера.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.600 -0.03%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 546.050 -0.20%
  • BGBX40 130.580 -0.16%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1748 1.1749
  • GBP/USD 1.3168 1.3169
  • USD/JPY 113.9420 113.9540
  • USD/CHF 0.9873 0.9875
  • USD/CAD 1.2634 1.2635
  • AUD/USD 0.7804 0.7806
  • USD/BGN 1.6665 1.6668
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5384.15 5386.15
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7532.40 7533.90
  • ПЕТРОЛ 51.85 51.90
  • ЗЛАТО 1275.26 1275.76
  • СРЕБРО 16.96 16.99

Видео