Образователната степен MBA е отворена врата дори в несигурните дни на рецесията, когато пукването на ипотечния балон и банковия колапс в САЩ, например, нарушиха крехкия баланс работа/ живот. В света на бизнеса придобиването на MBA степен все още предоставя шанса да заемете по-добра работна позиция и да придобиете едно по-различно ниво на управленски умения.

Потенциалните MBA студенти упорито продължават да чукат на вратите на бизнес училищата, като затвърждават една тенденция, която се оформи през 2008 година. Възвращаемостта е доста осезаема. „Наскоро завършилите MBA студенти са започнали работа в над 300 компании в повече от 60 страни", казва Джейк Коен, декан на MBA програмата на INSEAD, докато 10 % от студентите на IE Business School (класиран на 3-то място в Европа и 8-мо в света от Financial Times) започват собствен бизнес след като са завършили.

„Аз лично реших да отида в IE Business School, защото винаги съм си мечтал да основа своя собствена компания, а IE сериозно наблягат на предприемачеството, така че това беше идеалният избор за мен", казва завършилият МВА през 2007г. Бернард Ниенер.

От изключителна важност е предварително да имате идея как ще използвате МВА степента в кариерата си. Не всички МВА кандидати мислят в перспектива, подобно на Ниенер. И все пак, ако искате да избегнете борбата за работна позиция на нестабилния пазар, трябва да си съставите план на действие.

На 27 април 2011 г. в София за седми път специализираното събитие Access MBA One-to-One ще предлага безплатно професионални услуги за квалифицираните кандидати за МВА от България. Над 120 бизнес училища, акредитирани и класирани в световните МВА рейтинги участват в събитията на Access MBA , за да се срещнат лично с най-добрите кандидати за обучение. През 2011 г. ще се проведат около 50 такива събития в Европа, Северна и Южна Америка, Близкия Изток и Африка.

Access MBA оценява потенциала за прием в МВА програма на всеки кандидат, който се е регистрирал за участие в събитието на www.accessmba.com. Като вземат предвид и целите на кандидата, както и предпочитанията му към програма, държава, формат, продължителност на обучението и други, експертите от „Квалификационния център" на Access MBA ориентират кандидатите към подходящи програми. На събитието, всеки кандидат се среща индивидуално и делово с представители на тези програми. От своя страна представителите на университетите са се запознали с информацията, която всеки кандидат е представил за себе си предварително.

Индивидуалните делови срещи продължават 20 минути. Това е времето, с което кандидатът разполага, за да представи себе си и целите си максимално конкретно, да впечатли представителя на бизнес училището, както и да му зададе въпросите си. На всеки кандидат се насрочва точен час за среща с всяко подходящо за него училище.

Access MBA е проект на Advent Group, международна комуникационна агенция, регистрирана в Париж. За повече информация посетете: www.accessmba.com. Profit.bg е медиен партньор на събитието.