Поздравления! Вие сте на път да започнете работа на ново място – по-добра позиция, по-удовлетворяваща заплата, безплатни офис закуски и още много други придобивки. До първия работен ден на новото място обаче остават няколко седмици или дни.

Нямате търпение да приключите делата си на старата работа. Но преди да прекрачите прага завинаги, искаме да ви кажем, че начинът, по който напускате работата си, има значение.

„Напускането ви е един от най-значимите моменти в кариерата ви”, казва Никол Уилямс, писател и основател на Уъркс. И допълва: „Ако си тръгнете с лошо, по този начин ще повлияете на всичко, което сте постигнали дотук”. „Вероятно си мислите, че шефът ви ще получи сърдечен удар, когато му обявите решението си, но такива крайни резултати са изключително редки”.

Каква ще бъде реакцията на шефа ви? И какъв е идеалният начин, по който да съобщите на колегите? Продължавайте да четете, любопитни читатели!

1. Вероятно шефът ви ще бъде учтив – подгответе се за няколко въпроса.

Вие сигурно знаете, че ще напуснете от седмици или месеци, но шефът ви току-що е разбрал. Бъдете възможно най-спокойни и се подгответе за даване на отговори на общи въпроси.

Вероятно ще ви попитат къде ще бъде новото ви работно място, каква позиция ще заемете и какво ви е накарало да искате да напуснете сегашната си работа.

Вижте още: 4 закона, когато напускате работа, без да имате друга предвид

2. Подгответе се за контра предложение, но не е сигурно.

Напълно възможно е да получите контра предложение. Не е сигурно, но не липсва основание да го имате предвид. Ако сте важен член на екипа, шефът ви може да поиска да ви задържи и да ви направи изгодно предложение.

Съветваме ви, преди да съобщите на шефа си, че напускате, да обмислите отговора на въпроса – дали бихте останали, ако ви повишат?

3. Колегите ви ще тъгуват по вас, но това е до време.

Преди да погледнете сантиментално към колегите си, за да им съобщите, информирайте шефа си. Дори можете да го попитате как да съобщите на колегите – дали вие да го направите, или пък той.

Напълно реално е шефът ви да поиска отсрочка, за да потърси ваш заместник. След това ще сте свободни да информирате всички членове на офиса. Препоръчително е да положите усилия излизането ви от фирмата да мине гладко.

4. Не изригвайте срещу шефа си.

Когато шефът ви попита какви са причините за напускането, не използвайте възможността като най-добрата, за да го залеете с гняв. Късно е да му казвате колко много ви е вбесявал през последните месеци, а защо не и години.

Ако толкова ви се иска да се оплачете, намерете добър приятел с крепко рамо за продължително оплакване. „Не горете мостовете зад себе си” – това е съветът ни.

5. Стратегията ви за напускане е ключ.

Нали не искате да си тръгнете като колегата, който изхвърча с мръсна газ през вратата с много недовършени дела. Вероятно някои от вас ще попитат – и какво от това, нали няма да видя тези хора отново!

Светът е малък, не го правете още по-малък, като се отнасяте нечестно с околните. Насрочете срещи с всички колеги, които по някакъв начин са свързани с вашата работа. Разпределете отговорностите и прехвърлете всяка задача така, че да не ви търсят с месеци след това, защото не намират някой документ или папка.

Помислете дали няма даден колега, който можете да препоръчате за свой заместник. Оставете доклад какво сте свършили.

В последния работен ден изпратете имейли до всички свои контакти и клиенти, за да ги информирате, че вече не сте част от компанията. Оставете им телефон и имейл, на които могат да открият човека, който ви замества.

„Направете всичко, което се изисква, за да направите напускането си възможно най-гладко”, категорична е Уилямск. „И преди всичко – бъдете професионалисти!”.