Какво един шеф никога не трябва да казва?

5097
Какво един шеф никога не трябва да казва?

Има някои неща, които вашият шеф не бива да си позволява никога да ви казва. Ето и седем от тях, според Карън Бърнс, автор на книгата „The Amazing Adventures of Working Girl: Real-Life Career Advice You Can Actually Use":

1. „Аз ти плащам заплатата, така че трябва да правиш каквото ти кажа"

Живеем в 21 век - заплахите и силовият подход не са правилният начин за достигане на определена цел. Това, че плаща заплатите, не го поставя в собственическо положение. Той трябва да е лидер и да вдъхновява хората към обучение, креативност и отдаденост към работата им.

На добрите лидери никога не им се налага да заплашват. Така, че спазвайте добрия тон, хвалете пред всички и критикувайте в кабинета. Уважавайте вашите подчинени, това ще ви се отплати в дългосрочен план.

2. „Не искам да слушам оплаквания"

Тук трябва да се махне думата „не" и всичко става нормално. Част от задълженията на ръководителя е да изслушва проблемите на работещите, за да може да се намери решение. Трябва да се търси обратна връзка, дори и тя да е негативна, за да могат да се решават проблемите.

3. „Бях в офиса в събота следобед. Ти къде беше?"

Подходът за натиск върху служителите да работят 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, е добър начин да прогоните своите подчинени. Доказано е, че така няма да извлечете по-голяма продуктивност, а по-скоро ще унищожите морала във фирмата и ще демотивирате хората. Вие може и да направите този избор да работите 7 дни в седмицата, но това е ваше решение и не можете да задължите с него и останалите.

4. „Не идва ли времето за ревизия на твоята работа?"

Може би така се опитвате да мотивирате своите работещи да си вършат работата по-добре. Така обаче ги поставяте под непрекъснат стрес и е доста възможно да постигнете обратния ефект.

5. „Винаги го правим по този начин"

Ако искате да убиете ентусиазмът на някой, който е решил да прояви креативност, това изречение е начинът. Ако идеята не е подходяща, винаги има друг начин да обясните защо е така. Не забравяйте, че добрите идеи за оптимизация често идват от хората, които се занимават ежедневно с оперативната дейност. Струва си поне да се опитате да вникнете в идеята.

6. „Необходимо е да се съкращават разходи" (в същото време правите скъп ремонт на офиса си

Нищо не дразни персонала повече от натякванията за намаляване на разходите, когато виждат, че вие не го правите. Гореописаното действие деморализира, дори и ремонтът на офиса да ви е подарък от някой богат спонсор. Воденето с пример е най-доброто такова.

7. „Трябва да работиш по-добре"

Често лошото изпълнение на служебните задължения е резултат от лоша комуникация или мениджмънт. Крайно демотивиращо действа тази забележка, като винаги първо трябва да се търси вината на други места.

Стани наш почитател във Facebook

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

angel
# 0
17:03 | 30 March 2010
samo za skf menagerite
Ани
# 1
13:03 | 30 March 2010
Много хубава статия. За жалост всичко изброено вече сме го чували от устата на шефа, а вероятността да промени поведението си е равен на отрицателна стойност ... Но криза е, налага се да се търпи положението...
Христо
# 2
12:03 | 30 March 2010
Много добра статия. Ако повечето олигофрени(шефове), уредени и спуснати директно на началническата позиция, прочетат и осмислят текста, току-виж производителността на труда се повишила :-)
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg