Всеки има шеф, чието мнение е от изключителна важност за кариерата. Има и някои златни правила, към които следва да се придържате, ако искате да си проправите път нагоре по професионалната стълбица. Тези десет фрази, казани в точното време, на точното място могат да ви помогнат заслужено да станете любимец на шефа.

10. "Вече е готово"

Въпреки че шефът ви има по-сложни задачи от вашите, винаги е приятно да отметнете нещо от вашия списък. Когато шефът ви попита за нещо, което е свършено, му отговорете директно и ясно. Някои служители, видимо притеснени, говорят несигурно с недомлъвки, което може да остави грешното впечатление у шефа за това, че задачата не е готова, и то само, защото служителят не се е изразил ясно и уверено. Така че, ако ви попитат - говорете направо.

9. "Добри новини"

Това е от ясно по-ясно. Когато се случи нещо добро за компанията, бъдете този, който ще го каже на шефа и ще повдигне настроението му. Основната цел на работата е тя да бъде свършена, но това не значи, че не трябва да сте доволни когато нещо приключи добре. Вашият шеф по подразбиране получава голяма доза лоши новини, така че вие със сигурност ще изглеждате като добър вестоносец, когато влезете с добрата информация в кабинета му. Освен това да бъдете източник на добри новини за шефа винаги е полезно.

8. "Няма проблеми"

Знаете, че колегите ви постоянно се оплакват. Имате ли представа обаче на какво е подложен шефът ви, когато възлага задача на някого? Той трябва да изслуша всичките му оплаквания за това колко е зает и колко труден ще бъде този проект. Затова вие не бъдете от мрънкащите. Когато шефът ви възложи задача, с която можете да се справите, просто му кажете: "Няма проблеми".

7. "Работя по въпроса"

Все някога, независимо колко добри професионалисти сте, нещо се обърква. Не е приятно, но се случва. Затова когато вината за някоя грешка е у вас, трябва да направите две неща: кажете на шефа си и му обяснете какво правите по въпроса. Със сигурност нито един началник не би се зарадвал на допусната грешка, но би се ядосал още повече, ако изненадващо разбере за нея сам, когато ситуацията ескалира. Така че, ако сами си признаете за грешката, ще покажете, че сте достатъчно отговорни и сериозни, за да понесете отговорността от собствените си действия. Винаги обаче трябва да имате план за разрешаване на проблема. Покажете на шефа си, че не само сте осъзнали грешката си, но и ви е важно да я поправите възможно най-скоро.

6. "С оглед на ситуацията бихме могли да направим....... Какво мислите?"

Не е нетипично да имате казус на работното място и да поискате съвет от шефа си, но преди да влезете в неговия кабинет е добре да имате идеи за това, което може да бъде направено. Предлагайки възможни решения, вие показвате, че сте обмислили ситуацията. Дори и шефът да не хареса нито една от идеите ви, вие сте показали, че първата ви реакция при възникване на проблем е търсенето на евентуално решение, а не е да изтичате в кабинета му и да се оплачете от проблема.

5. "Измислих решение на проблема"

Не всеки проблем може да бъде решен за няколко минути и в това няма нищо страшно. Важното в случая е да не се отказвате, а да търсите решение. Ако успеете да намерите изход от ситуацията, го споделете с шефа си. С всяко повишение казусите ще стават все по-сложни, а намирането на решение - все по-трудно и времеемко. Затова е добре да планирате нещата напред и да се справяте със сложни ситуации.

4. "Считайте го за направено"

Кажете ли това на шефа си, задачата се превръща от казус в главата на началника в мисия, възложена на надежден служител. Това от своя страна е крачка напред към това шефът ви да ви възприема като "дясната си ръка".

3. "Лично ще се погрижа"

Това е продължение на точка 4. Ако имате репутация на служител, който се справя със сложните задачи, при едно такова изказване стъпвате именно на репутацията, която сте изградили с времето. При положение, че сте показали добри лични качества и неведнъж сте се доказвали в трудни ситуации, и то добре и навреме, това, че ще се погрижите лично означава не само, че работата ще бъде свършена, но и че ще бъде свършена с характерния за вас професионализъм, който шефът ви цени.

2. "Намерих по-евтин вариант"

Ако успеете да спестите разходи на фирмата, със сигурност ще зарадвате шефа си. Не пречи да се доказвате като добър служител и шефът ви определено ще ви харесва, ако сте такъв, но бизнесът не се гради на топли чувства. Началството постоянно се опитва да направи две неща: да изкарва повече пари и да има по малко разходи. И ако често се опитвате да помогнете за по-високи печалби да намерите начин за по-ниски разходи е далеч по-лесно. Всички могат да кажат "трябват ни повече потребители", но ако намерите нов доставчик, чиито цени са с 10% по-ниски например, със сигурност ще впечатлите шефа си.

1. "Нека ви споделя една идея"

Всеки шеф обича служители, които вземат инициативата, защото за него това означава, че може да се заеме със сериозните неща. Той ще бъде спокоен, че вие не просто седите и чакате решението му, а сами се опитвате да намерите такова. Но внимавайте - началникът ви със сигурност ще е доволен от предложенията, но не и ако направо ги задействате без първо да се допитате до него. Като отговорен за работата на целия колектив вашият шеф иска да знае, че всички действат в правилната насока, затова е добре да имате подходящи идеи и да се уверите, че шефът ви ще има полза от тях.

Източник: bTV