Малка е границата между това да излъжеш и да премълчиш истината. Ето и кои са тайните, които банкерите крият често от своите клиенти, пише изданието Investopedia.com.

1. Най-вероятно нямате нужда от застраховка.

Банките често имат склонност да включват задължително и застраховки към своите кредитни продукти с идеята, че те са „наложителни". Много често обаче, те не отчитат факта, че може вече да сте застраховани срещу определени рискове, или че не влизате в потенциалните рискови групи на съответна застраховка.

В допълнение, често застраховките „при смърт" се изплащат само в случай, че застрахователното събитие настъпи в периода на задължението. Това пък може да остави хората незастраховани, поради впечатлението, че имат вече съответната застраховка.

Често застраховките са с толкова условности за изплащане при събитие, че дори и малки излизания от рамките ще ви оставят без получаване на обезщетение.

2. Системата решава, дори и да ви харесвам.

Много малко банкери ще ви оставят с впечатление, че нещата са извън техните ръце. Те оставят лично впечатление в клиентите на отговорно и лично отношение, което до голяма степен е измамно.

Всъщност ролята на кредитните инспектори например е да прилагат на практика и да са връзка между клиентите и изрядно направените банкови правила, които не дават възможност за никакво мърдане.

Почти никакви възможности нямат последните и за оказване на въздействие за одобрение при кредит. Това в много от големите банки става автоматично при задаване на съответните критерии, като доход и др.

3. Аз съм продавач.

Голяма част от доходите на банките са свързани с допълнителните продукти, които те предлагат, съпътстващи основната им дейност - кредитирането. В тази насока голяма част от ролята на банкера е на продавач и той ще се опита да ви убеди, че имате нужда от продукти, които дори не ви е хрумвало преди това, че са ви необходими.

4. Често предлагаме пълни пакети от услуги, за да съберем и пълните такси от това.

Когато клиент отива да си открие сметка или да кандидатства за кредит, като бонус, или промоция ще му се предложат още хиляди опции, като целта е да си открие поне още една-две сметки, или в най-лошия случай, да се сдобие с кредитна и дебитна карта от банката.

Често се получава горе-долу следната ситуация: „Ако ви одобрим за кредит, тоест надежден платец сте (според изключително затегнатите изисквания), ще получите бонус да повишим вашата задлъжнялост с издаването на безплатна кредитна карта и много такси по нея."

5. Целта ни е да достигнем развитите страни, където банките правят повече пари от такси, отколкото от кредитиране.

И макар ситуацията у нас все още да не е такава - посоката е ясна. В края на 90-те години банките от развитите пазари достигнаха до ниво, когато приходите им от такси и комисиони се повишиха до над половината от общите такива.

6. Добре е да проверите и другите банки.

Най-голямата тайна, която банкерите пазят от своите клиенти е, че друга банка има по-добри условия или продукт, който в по-голяма степен отговаря на конкретните изисквания на дадения клиент.

7. Каква е реалната цена на кредита.

По телевизията върви реклама за промоционален кредит при определена лихва. Малко хора обаче, осъзнават че това е нивото на лихвата обикновено за определен период - най-често първата година, както и че това не е реалната цена на кредита, който евентуално ще получат. Към разходите за лихви трябва да се добавят тези за разглеждане на документи, за одобрение, за административно обслужване и т.н. Получава се на практика една игра на цифри, в която повярвайте, няма как да биете банката.

Източник: banknews.bg

Станете наш почитател във Facebook