Когато поемаш рискове, със сигурност има случаи, в които ще загубиш. Колкото по-успешен е един човек, толкова повече провали е преживял. Успелите не се страхуват да споделят грешките си.

Вижте кои са грешките на CEO-тата на някои от най-влиятелните компании в света:

Карол Барц, бивш президент на Yahoo

Правила съм много грешки. Няма някоя, която да се откроява. Правя грешки всяка седмица, всеки месец, всяка година. Може би... Всъщност, иска ми се да бях родила дете по-рано. Бях на 40 г., когато родих дъщеря ми. Иска ми се да бях родила по-рано, така щях да имам време за повече деца.“

Раул Васкес, Walmart

“Когато бях инженер в Baxter създадохме капачки за йод, които щяха да спестят стотици хиляди долари. Направихме един тон анализи и бяхме сигурни, че капачките ще работят, така че решихме да ги въведем веднага.

Тогава разбрахме, че капачките протичат и беше голям стрес. Така разбрах, че трябва да си търпелив и ако следваш плана, ще спечелиш.“

Джак Уелч, бив CEO на GE

Най-голямата ми грешка беше, че не действах по-бързо. Човек иска да бъде харесван, да го мислят за мъдър. Обаче знаете, че да дръпнеш една лепенка набързо боли по-малко, отколкото да я отлепяш бавно. Когато си бавен, освен, че страдаш повече, губиш много. Мисля, че трябва да вършим ВСИЧКО, което вършим за половината от времето.

Когато управляваш такава голяма компания, в началото си уплашен. Страхуваш се да не я провалиш. Всеки, който управлява нещо голямо, се прибира вкъщи с един страх – да не съм аз човекът, който ще го провали. Сега като се връщам назад мисля, че съм бил прекалено предпазлив. Предпазливостта води до грешки.“

Уорън Бъфетt, CEO, Berkshire Hathaway

“Започнах да изкупувам Fannie Mae през 1988 година. Обаче по една или друга причина не продължих. Щяхме да направим 1.5 млрд. долара от това, а направихме само 5 млн. долара. Това са грешките, които виждаш, а грешките, които не виждаш са дори по-големи.“

Ричард Брансън, основател на Virgin Group

“Много ми е трудно да мисля за грешки. Не че не правя грешки, просто съм възпитан така, че да гледам само от добрата страна на нещата... Ако трябва да кажа къде съм изгубил най-много пари – това е Virgin Cola. Обаче, от друга страна, тя все още е номер 1 в Бангладеш.“

Тед Търнър, основател на TBS и CNN

Най-голямата ми грешка беше да пусна Time Warner в консорциума на кабелните оператори заради дълга от петстотин и няколко милиона долара, който натрупахме след като придобихме MGM.

Това не трябваше да го правя, не трябваше да им дам възможността за вето, но бях уморен. Това беше другото нещо. След като от 30 години работих по 18 часа на ден 5-6 дни в седмицата, преживявайки криза след криза в последните 20 години, бях уморен. А когато си уморен не вземаш най-добрите си решения. Знаех, че се даваме прекалено евтино, но не знаех какви ще са последствията. Дори и в най-откачените си сънища не съм мислил, че ще загубя работата си заради това. Обаче се случи.

За това съветът ми към младите хора в заседателната зала е ако продавате компанията си, внимавайте на кого я продавате и бъдете готови да си тръгнете от нея.“

Рио Караеф, президент на VEVO

“Когато бях доста по-млад, пътувах по работа. Тогава разбрах, че близък роднина е починал, но реших да не пътувам обратно за погребението, защото работата ми е по-важна. Сега често си спомням за това и съжалявам. От тогава насам съм разбрал, че семейството е на първо място.“

Макс Левчин, съосновател на PayPal

„Не обичам да съжалявам много, за това въпросът ми е доста труден. Може би в колежа трябваше да уча повече статистика.“

Марк Кубан, председател HDNet

“Една от грешките ми е, че не подавах молби за патенти. Личното ми мнение е, че патентите в повечето случаи са безполезни и не предпазват бизнеса ти по никакъв начин, но в Broadcast.com направихме толкова много оригинални неща за стрийминг, ъплоудване на съдържание и др. Това портфолио можеше да струва милиони.“

Томас Стемберг, съосновател на Staples

„Започнахме да доставяме 2 години след конкурентите ни. Това най-вероятно ни е струвало 100 милиона в продажби и 10 милиона долара в печалба. Днес доставките ни носят 2.5 млрд. долара.

Това беше едно от малкото неща, при които ние гледахме първо колко ще ни струва и после какво иска клиентът. Това винаги ми напомня, че на първо място трябва да е какво иска клиентът.“

Алън Мълали, президент и CEО на Ford

На въпроса коя е най-голямата му грешка Мълали отговаря лаконично „Нямам добър отговор на този въпрос“.