Митовете за собствения бизнес

3366
Митовете за собствения бизнес

Да започнете собствен бизнес - това може да бъде най-разумното решение, които сте вземали в живота си.

Независимостта е най-голямото предимство, но и около това начинание има редица митове, в които хората вярват.

Сред мъдрите съвети, които ще чуете от близките си, ще има и някои широкозастъпени схващания, които не отговарят на истината. Не позволявайте те да ви откажат.

Investopedia.com се заема да ги разобличи:

Мит 1. Трябва да разполагате със солиден капитал.

Американска статистика на банка Wachovia показва, че 17% от частните фирми стартират с по-малко от 5 000 долара!

И не само това - 72% от компаниите, които днес са на стойност над 1 млн. долара са започнати с по-малко от 5 000 долара!

И понеже обичаме да подкрепяме всичко с примери от живота, да ви напомним историята на Рос Перот. Днес той е милиардер и дори бе кандидат-президент. Перот основал своята компания Electronic Data Systems с едва 1 000 долара през 1962 г.

Мит 2. Трябва да имате велика идея

Естествено, ако имате оригинална идея, това би било чудесно, но в света съществуват толкова много частни фирми, които печелят добре и без да са измислили някаква фундаментална истина.

Много бизнеси вземат вече готова бизнес идея и просто я подобряват.

Примерите: Бръснарското ножче, не е измислено от Тод Грийн. Той обаче изобретил бръснач за коса и го нарекъл HeadBlade. Предложил модела на Gilette, които му отказали и така той основал своя компания, която днес е изключително успешна.

Браян Тейлър пък станал милионер като измислил своя собствена подправка за пуканки и днес управлява Kernel Seasons.

Мит 3. Трябва да имате висше образование и то степен магистър

Не казваме, че няма смисъл от висшето образование, но това не е задължително изискване. За повече информация виж Милионери, които дори не са завършили гимназия.

Мит 4. Имате нужда от подробен бизнес план

Експерти и професори обичат да обясняват неуспеха на някой бизнес с липса на детайлен план. Докато това да имате някакъв план е наложително, не е нужно да си губите времето в прекалена теоретизация. Първо, пазарът се мени с времето и второ, умният бизнесмен трябва да може да променя плана в хода на събитията. Ако не може да го прави, планът, сам по себе си, няма да му помогне.

Мит 5. Не очаквайте печалба в първите 3- 5 години.

В бизнес училищата казват, че са необходими най-малко 3 години преди един бизнес да започне да печели. Колкото по-ниска е била цената на започване на бизнеса, толкова по-рано ще започнете да печелите. А ако компанията е в сферата на финансовите услуги, гледане на деца или обучение, то може да започнете да печелите след няколко месеца.

Мит 6. Трябва ви интригуващо име

Има много фирми с гръмки имена и запомнящи се сайтове, които никога не са правили сериозна печалба. Какво е общото между eToys.com, boo.com и pets.com? И трите компании фалираха, въпреки уникалните си уебадреси.

Мит 7. Трябва ви офис в центъра

Както знаете Стив Джибс и Стив Уознияк са стартирали Apple в гаража си. Пиер Омидяр е започнал eBay във всекидневната си. Бил Хюлет и Дейв Пакард са започнали Hewlett Packard в гараж с размери 3.6 м на 2.4 м.

Когато започнете да правите големи печалби, ще си купите луксозен офис.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

КокоБГ
# 0
15:04 | 17 April 2010
Изпратете на дянков тези кръгове на ада,да започне да включва защо у Българията нещата не вървят и защото чиновникът е Царят, а не предприемчивият! Докато не се променят условията за правене на бизнес никакви антикризисни мерки не биха подействали!
БГ
# 1
09:04 | 16 April 2010
абсолютно си прав!
България
# 2
16:04 | 15 April 2010
Статията говори за митове защото става въпрос за бизнес в САЩ, а когато се говори за "бизнес" в България се говори за кръгове на ада :-) Откриването на магазин или кафене: или 31 кръга на ада-готови ли сте да влезете? Те ви са гарантирани от държавата чрез ЗУТ. След намирането на подходящо помещение и сключването на договор за наем всекидневието на бъдещия ресторантьор се превръща в един малък ад, наречен оформяне на документи. Процедурата се състои от 30 стъпки, при които пред всевъзможни инстанции се представят купища бумащина и комисии преценяват дали са изпълнени с абсолютна точност безбройните им (понякога доста абсурдни) изисквания. Всяко ведомство има фиксиран срок, в който трябва да излезе със становище или да издаде разрешително, като периодите варират от седмица до четири месеца. Ако ги съберете, излиза, че за да заработи в рамките на закона, един ресторантьор трябва да премине през около година и половина ходене по мъките. В много от случаите, разбира се, не всичко върви гладко. Анонимният чиновник, на когото сте предали документите си в началото на месеца, в средата излиза в отпуска и преписката се отлага за неопределено време. Междувременно обикновено търговският обект работи НЕЗАКОННО или полузаконно, с всичките глоби и рушвети, произтичащи от това. Обобщената последователност на необходимите действия е, както следва (процедурата за откриване дори на миниатюрно кафене и магазинче е : 1. Подаване на скица на имота (14 дни) 2. Изваждане на виза за проучване и проектиране (30 дни). 3. Изготвяне на проекти по всички части - архитектура, електро, ВиК, ОВ (вентилации), технологии. 4. Съгласуване на проектите в ХЕИ (15 дни). Изискват документи на фирмата, под което отделните инстанции разбират различни неща. 5. Съгласуване на проектите в пожарната (30 дни). 6. Прехвърляне на електромера на фирмата, експлоатираща обекта. 7. Прехвърляне на водомера на фирмата, експлоатираща обекта. 8. Разрешение за строеж на съответната община (30 дни). 9. Договор с независим строителен надзор. 10. Откриване на строителна площадка (ако се изисква) при промяна на фасада и конструктивни промени (30 дни). Дотук са минали шест месеца, в които кандидат-собственикът е инвестирал и е плащал наем (минимум четирицифрена сума в долари). “Но те съвсем спокойно могат да ти кажат “а, не, не може”. Тогава става страшно, знаете за какво става въпрос - няма да казвам, само ще показвам”, обяснява човекът дръзнал да прави частен бизнес в търговски обект с характерния жест на потриване на палец и показалец. По-нататък този жест ще се повтаря все по-често. 11. Заверка на заповедна книга в ДВСК (2 дни). Както твърдят очевидци, там преписките са огромни и за да преминат документите от едната купчина в другата... отново играят пръстите. 12. Следва изпълнение на предвиденото преустройство под ръководството на строителния надзор. 13. Актове за скрити работи по време на строителството 14. Замерване на импеданс (72 часа). 15. Замерване на ФРС (фактори на работна среда) (14 дни). 16. Санитарно разрешително (10 дни). 17. Становище за експлоатация от пожарната (30 дни). Както и по предишната точка, има немалко вероятност да ви върнат, защото нещо “не е както трябва”. 18. Ветеринарно-санитарно разрешително (ДВСК) (15 дни). 19. Становище на проектантите, че обектът е годен за експлоатация. 20. Становище от главния архитект и заверка на екзекутиви (30 дни). На този напреднал етап може да се окаже, че сградата, в която се строи, е архитектурен паметник. Ако той е от национално значение, всичко спира дотук с едни солидни разходи за ресторантьора. 21. 72-часова ОВ проба. 22. Декларация от инвеститор и собственик за строителна стойност на обекта. 23.Технически паспорт.Нищо,че сградата в която сте наели обектът няма такъв , а и сградите построени преди 30 години не отговарят на изискванията по сегашния ЗУТ.Отново следва формално изготвяне на Технически паспорт,плащане и корупция. 24. Конструктивно становище - финално от инженер-конструктор, че обектът е годен за въвеждане в експлоатация. 25. Акт 15 - подписва се от собственик, изпълнител, инвеститор, проектанти и надзор. Както показва неприятният опит, това е поредният етап, на който някой може да заяви, че не e съгласен по собствени причини. 26. Окончателен доклад от строителния надзор (7 дни). 27. Разрешение за ползване (30 дни). 28. Регистрация на търговски обект (30 дни). За целта се представя целият натрупан до този момент забележителен набор от документи 29. Лиценз за продажба на спиртни напитки (30 дни) 30. Лиценз за продажба на тютюневи изделия (30 дни) 31. Категоризация (120 дни). Проблемът в България е безкрайното протакане, неяснотите, произтичащи от това, че повечето инстанции не са си направили труда да изложат изискванията си в ясен вид, хаосът от гишета с разнопосочно работно време и произтичащата от всичко това свръхдоза корупция. Тези кръгове на ада дават отговор защо у нас цар е корупцията и защо много трудно може да се прави бял бизнес !!!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 666.990 0.23%
  • BGREIT 114.760 0.21%
  • BGTR30 548.490 -0.05%
  • BGBX40 130.400 0.13%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1739 1.1740
  • GBP/USD 1.3315 1.3317
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9920 0.9922
  • USD/CAD 1.2868 1.2870
  • AUD/USD 0.7559 0.7560
  • USD/BGN 1.6661 1.6664
Ask Bid
  • DOW JONES 24543.60 24547.60
  • S&P500 2668.10 2668.60
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5422.00 5424.00
  • DAX 13178.84 13180.84
  • FTSE 100 7501.28 7502.78
  • ПЕТРОЛ 57.18 57.23
  • ЗЛАТО 1243.43 1243.93
  • СРЕБРО 15.72 15.74

Видео