“Може ли всеки да бъде предприемач?” Отговорът, според Кевин Реди, консултант и автор, цитиран от CNBC, е, че всеки може, но честно казано не всеки би трябвало да го прави.

Да станеш предприемач, според Реди, няма почти нищо общо с това какво знаеш и какъв опит имаш, а с това какво си готов да направиш, за да успееш.

Всички си мислим от време на време да предложим именията, дарбите и знанията си на света и да основем собствена компания. И така, каква квалификация ни е необходима, за да го направим успешно? Може да не е това, което си мислите: Не ви трябва MBA. Не ви трябва позволение. Не ви трябва да имате опит със стартъп компании. Не трябва да имате видение, при което облаците се разделят и вие бивате ощастливен с най-голямата бизнес идея. Не ви трябват 1 млн. долара. Не ви трябват богати приятели или родители да ви подкрепят. Не трябва да сте гении и не ви е нужно да уцелите перфектното време за започването на подобно начинание.

Въпреки че всяко от тези неща може да помогне, за да станете предприемач, нито едно от тях не е необходимо.

Има само една абсолютно необходима съставка за това да станете предприемач. Изглежда прекалено просто, но всичко, от което имате нужда, за да успеете като предприемач е желанието да работите работата. Това е и то не може да бъде заобиколено.

Тези, които не успяват като предприемачи, най-често са хора, които всъщност нямат желания да работят работата. Това обикновено означава, че те няма достатъчна вътрешна мотивация. Те започват бизнес грешни причини. Започват с нереалистични очаквания, след което откриват, че е прекалено трудно и се отказват.

Няма да успеете, ако сте въодушевени за някаква идея в продължение на седмица или месец, след което да се отпуснете и да започнете да мислите за нещо друго. Успешните предприемачи са тези, които имат чувство, което ги тегли напред към следващата задача и по-следващата. Те знаят, че всеки успешен бизнес се изгражда от извършването на много хиляди малки действия едно след друго, като процесът вероятно отнема години. Те знаят, че никой няма да ги накара да свършат работата; те имат собствена мотивация и ще вършат повече работа с по-голямо внимание и качество, отколкото някога биха го правили, ако работят за някой друг.

Част от това желание да правиш каквото е необходимо е желанието да бъдеш гъвкав. За да успяваш трябва да имаш желания да учиш, което действа и кое не и да се адаптираш бързо. Някои предприемачи са свирепо решени да успеят и не си дават почивка, за да успеят, но нямат желание да си позволят да се променят. Тези хора вероятно ще минат през много трудности, защото промяната и адаптацията са в основата на изграждането на нещо ново.

Причината, поради която нямате нужда от MBA, опит, или обучение, за да бъдете предприемач, е, че докато се опитвате да задвижите бизнеса си, ако имате желание да оставите настрана предварителните си схващания, ще научите бързо, които са основните уроци. Това са нещата, които сте щели да учите (поне частично) в бизнес училище, но тъй като се учите, докато ги правите, това ще става по начин, който науката никога няма да разбере.

Факт е, че най-трудното нещо, което отнема най-много време, най-голяма отдаденост и най-много енергия — предприемаческите неща, не се усещат като “работа” въобще. Това е малкият магически трик, който стои зад живота и работата на много от най-успелите предприемачи, творци и спортисти в света. Когато можете да влизате в състоянието, в което безбройните часове работа не се усещат като часове работа, откривате, че разликата между това, което правите и това, което сте става много неясна. Може да сте постоянно зает и ангажиран, но не го усещате толкова като работа, колкото като радостна ангажираност.

Липсата на този тип идентифициране с работното място е основен причина зад неудовлетворението от класическата работа на нормиран работен ден. Това е голяма част от причината, поради която хората с такова облекчение чакат деня и да стигнат края на работния ден в петък. Да работиш за компания може да си струва също толкова, колкото и да управляваш собствен бизнес. Когато обаче това, което правите с времето си, не е съвместимо с това по какъв начин гледате на себе си, това разделение може да е доста тежко и объркващо в работата ви.

Ако слушате внимателно предприемачите, когато говорят за себе си и за това, с което се занимават, осъзнавате, че тяхната концепцията, за това кои са те, е тясно преплетена с това с какво се занимават. Това е ключът към техния успех и това, което ги кара да вършат тежката работа, която е необходима, за да превърнат мечтите си в успешен бизнес.