Добрата представяне на интервю за работа е от изключителна важност за това да получите позицията. Около половината от интервюиращите разбират в първите пет минути дали сте подходящ кандидат или не.

Вижте още: Пет грешки, които да избягвате на работното място

Пет грешки, които да избягвате на работното място

Прочети повече на: http://profit.bg/news/Pet-greshki,-koito-da-izbyagvate-na-rabotnoto-myasto/nid-115762.html

В същото време около 90% от специалистите за подбор на персонал могат да кажат дали ставате или не за мястото, за което кандидатствате след първите петнадесет минути.

„Работодателите искат да видят увереност и интерес за позицията, за която кандидатствате. Интервюто не е само възможност да покажете своите умения, но също така и място, където да демонстрирате, че сте чевекът, с когото другите ще искат да работят“, според Розмари Хефнер, вицепрезидент на компанията за подбор на персонал CareerBuilder.

Преди да отидете на интервю, е добре да потренирате с член от семейството или приятел - това ще ви помогне да повишите сигурността си.

В същото време кандидатите не бива да подценяват важността на езика на тялото. Комуникацията изисква много повече от подбор на думи, като често интервюираните забравят, че тялото и жестовете им могат също да говорят много и да намалят шансовете им за успех.

Неуспехът да направят „контакт с очите“, липсата на усмивки, заедно с лоша стойка и движения на ръцете и краката, могат да говорят зле за вас на интервюиращия.

Три от най-честите грешки, които кандидатите правят, са – изглеждат незаинтересовани, обличат се неподходящо, държат се арогантно.

Някои от най-големите издънки на интервюирани включват това да прегръщат интервюиращия, да се държат като герои от Стар Трек и да поискат телефонния номер на рецепционистката.

Кандидат за работа споделя, че е взел прекалено много успокоителни и може да не звучи като себе си, споделят опита си от CareerBuilder. Запомнящ се е и случаят с кандидат, подпалил вестника на бюрото на интервюиращия го при въпроса „как ще ме впечатлите“, допълват още от там.

Сред издънките се включват още вдигане на телефона и провеждане на личен разговор по време на интервю, показване на лични снимки, включително и такива на домашни любимци.