Най-вероятно сте чували, че специалистите по подбор на персонал отделят средно шест секунди на резюметата на кандидатите. За да не им отвличате вниманието и за да не губите ценно място в резюмето си, има едно нещо, върху което не бива да наблягате твърде много.

И то е – софтуерните програми, които сте ползвали и с които можете да работите.

В съвременния свят, в който живеем, е ясно, че можете да работите с базови програми като Word, Project, PPT, Outlook, Excel и др. (между другото, ако не можете, то шансовете да ви наемат на работа сериозно намаляват, така че започнете от там).

Избягвайте в резюмето си изречения като „Имам работа в опита с програми като ....“. Това е нещо от миналото. Да изброявате с колко програми можете да работите е нещо като да сте вписали в резюмето си броя на думите, които можете да печатате в минута.

Вместо това можете да включите и да наблегнете на много по-важни неща. Резюмето трябва да представи силните ви страни и постиженията ви в професионален план. Това са нещата, които да привлекат вниманието на интервюиращите в рамките на няколкото секунди, които ще ви отделят като внимание.

За целта тези ваши предимства трябва да се открояват, а не да се губят някъде на втора страница в дъното, след редове от изреждани програми, с които сте запознати.

Резюмето трябва да помогне на потенциалния ви работодател да оцени правилно възможностите ви.

При попълване на резюмето си помислете за нещата, които сте постигнали с бившите си колеги, и опишете резултатите. Когато включите в него всичко, което смятате за важно или с което сте допринесли за успеха на компаниите, за които сте работили, новият ви работодател ще може да добие по-добра представа за вас.