Бил Гейтс неслучайно е най-богатият човек в света. Неговата прозорливост, свързана с технологиите, е емблематична и си проличава още в началните години на бурния ръст на интернет.

Виж още: Няколко много неточни технологични прогнози

Ето някои изключително точни прогнози на Гейтс за бъдещето в технологиите, направени в книгата му Business @ the Speed of Thought (Бизнес със скоростта на мисълта) през 1999 година, които са плашещо точни.

1. Сайтове за сравнение на цените

„Ще бъдат развити автоматизирани услуги за сравняване на цените, позволяващи на потребителите да сравняват цените на стоките в няколко сайта едновременно, което ще направи излишно търсенето на най-ниските цени в индустриите“.

Каква е реалността: Лесно може да се потърси и сравни цената на даден продукт в сайтове като Google или Amazon, като са налице и редица други сайтове за директно сравняване на цените на различни групи продукти.

2. Мобилни устройства

„Хората ще носят малки устройства, които ще им позволяват непрекъснато да са във връзка с други хора и да правят електронен бизнес, независимо от местоположението си.

Те ще могат да четат новини, да проверяват за полети и да получават всякаква друга информация, като такава за финансовите пазари, например, както и всякакви други неща.“

Каква е реалността: Смартфони, смартчасовници, смартгривни и всякакъв друг вид „умни устройства“.

3. Плащане в реално време и онлайн, по-добри здравни грижи чрез ползване на глобалната мрежа

„Хората ще плащат своите сметки, ще се грижат за своите финанси и ще комуникират със своите доктори онлайн“.

Каква е реалността: Всичко това е факт, като вече можем да плащаме с мобилните си устройства. Интернет все още не е променил в такава степен здравната система, но има сериозни наченки това да се случи в близко бъдеще.

4. Лични асистенти и интернет на нещата

„Ще бъдат разработени лични асистенти. Те ще са свързани с глобалната мрежа и ще синхронизират всички устройства по „умен начин“, независимо дали устройствата са във вашия дом или в офиса.

Тези устройства ще разменят данни помежду си. Когато отидете в магазина, ще казвате каква рецепта искате да приготвите и ще ви се дава списък с всички необходими продукти за нея.

Каква е реалността: Google Now е асистент, който се движи в тази насока. Междувременно, интернет на нещата се развива с пълна сила и скоро нашите хладилници, печки, климатици, телевизори ще са свързани и ще могат да се контролират отвсякъде.

5. Онлайн наблюдение на дома

„Постоянното видеонаблюдение на вашия дом ще е нещо типично онлайн.“

Каква е релността: Много производители продават камери, които правят видеонаблюдението изключително лесно онлайн.

6. Социалните медии

„Честните сайтове за вас и вашите приятели и семейство ще са традиционни. Те ще ви позволяват да си говорите и да планирате заедно различни събития“.

Каква е реалността: Най-голямата социална мрежа в света Facebook вече е с над 1.44 милиарда посетителя.

7. Автоматизирани промоционални оферти

„Софтуер, който знае, че сте направили резервация за пътуване, ще използва данните, за да ви предлага различни услуги, докато сте на ваканцията си. Ще получавате купони, по-ниски цени за определени услуги и отстъпки за всякакъв род услуги, които могат да ви потрябват“.

Каква е реалността: Сайтове, като Expedia и Kayak, ви пращат оферти на база на покупки, които вече сте направили.

8. Спортни дискусии в реално време

„Докато гледате спортно събитие по телевизията, ще имате възможност да коментирате в реално време или да участвате в гласуване кой според вас ще победи“.

Каква е реалността: Много социални мрежи предлагат коментари на спортни събития в реално време. Безспорен лидер в това отношение е Twitter.

9. Умни реклами

„Устройства ще ви предлагат умни реклами. Те ще познават навиците ви на покупки и ще визуализират специфични реклами, насочени към конкретните ви нужди."

Каква е релността: Много сайтове следят какво търсите и ви рекламират оферти, свързани с търсените от вас продукти.

10. Търсене на работа онлайн

„Хората, търсещи работа, ще откриват много възможности онлайн, като декларират своите интереси, нужди и специфични умения.

Каква е реалността: Сайтове, като LinkedIn, позволяват на потребителите да си търсят работа в глобалната мрежа въз основа на личните им качества и умения.