Случва се да допускаме грешки в работата си. За късмет повечето от тях остават незабелязани и без последствия, но има и други, които веднага се набиват на очи и правят лошо впечатление. Това са грешките в поведението! Така че, ако сте убедени, че вършите добре работата си, но искате да изгладите своя имидж, обърнете внимание на тези пет грешки, смятани за наистина недопустими:

1. Обличате се зле.

Изкушението да предпочетете бързото обличане и удобството пред представителността често е голямо. Но все пак живеем в общество, в което имиджът е всичко и неадекватният външен вид може да затъмни напълно вашата компетентност. Проучване показа, че хората, които се грижат за стила си, са по-добре платени на работа, от тези, на които той е безразличен. Идеята е: обличайте се като колегите си, за да бъдете интегрирани, но винаги една идея по-стилно, за да бъдете забелязани.

2. Не скривате гнева си пред колегите.

Истински провал от гледна точка на служебната комуникация е да демонстрирате гняв, нервност, раздразнение или нетърпение пред клиент, колега или шеф. Ако единственото средство, което ви е останало, за да раздвижите нещата в желаната посока, е гневът, по-добре се примирете – значи всичко е загубено.

3. Закъснявате.

Най-баналната от всички грешки показва пълна липса на мотивация и участие в работата. Разбира се, на всеки се случва да се успи, да попадне в задръстване и да закъснее, но внимавайте колко често ви се случва това. Неспазването на дневния график като цяло е една от най-тежките поведенчески грешки, която може да завърши много драматично.

4. Не умеете да поднасяте критика.

Да критикувате публично някого, винаги внушава и на останалите около вас, че те могат да са следващите „на горещия стол“. Ако има нещо, което да научите от езика на дипломацията, то е как да поднасяте критика. А ако решите, че нямате талант за това -просто се откажете да критикувате.

5. Поставяте ултиматуми.

Рекламите и съвременната медийна култура ни внушава, че можем да искаме всичко, да го искаме сега и да го получим. Е в живота често не е така – не поставяйте ултиматуми от типа „Ако не получа повишение, ще напусна“, освен когато наистина сте си написали домашното по въпроса. Избягвайте и да правите такива декларации пред колегите си – накрая нещата могат да завършат само с голямо неудобство за вас.