Как да осигурим публичност на нашата компания евтино, или дори безплатно? На този въпрос отговарят от финансовото издание Investopedia.

Тук не става въпрос за реклама, а за присъствие в медиите и в публичното пространство, което може да е по-ценно от рекламата:

Как да напишем текста

Много ПР-и пишат прес рилийсите „по шаблон", но не се заблуждавайте - рекламата, маскирана като новина най-вероятно дори не се изчита до края от дежурния редактор, а какво остава да се публикува (освен ако не сте си платили, но това е друг въпрос).

Ето първо някои общи съвети за текста:

Не пишете повече от една страница (и това е максимумът).

Започнете с кратко описание на самата новина, събитие и т.н. Споменавайте факти и не прекалявайте с хвалебствията за високите стандарти и цели, които винаги сте си поставяли, ще поставяте и т.н.

Две неща са от фундаментално значение - заглавието трябва да бъде „новинарско" и трябва да имате снимки!

Измислете инициатива, която да си струва да бъде отразена.

Статия за това, че имате нова колекция дрехи в магазина не е новина, статия за това, че храната във вашия ресторант е много вкусна не е новина.

Вижте някои инициативи, които могат да бъдат новина:

Нов шеф или оттегляне на ключова фигура

Ако сте голяма фирма и сменяте CEO-то си - да, това е новина, най-малко за местната преса. Може да завършите с това как новият шеф ще запази същите високи стандарти, с което да уверите клиентите, че нищо няма да се промени.

Нови продукти и услуги

Отново повтаряме - става въпрос за истинска новост, а не просто за нова линия дрехи в магазина. Такива новини имат голям шанс за отразяване, особено, ако заедно с прес-а до медиите изпратите и подарък - новият продукт за тестване.

Спонсорство

Спонсорирайте събития и се асоциирайте с благотворителни каузи. Така не само ще спечелите публикации, но и може да спечелите нови клиенти, тъй като ще достигнете до по-широка публика.

Стипендии

Много добра идея е да измислите програма, с която да осигурявате стаж или да плащате обучение на студенти. Никой няма да посмее да ви обвини в чиста реклама, защото подобен проект е полезен за обществото и се ангажира с осигуряване на бъдеще на млади хора.

Демонстрации на продукти

Това може да се получи много забавно. Обявете демонстрация на ваши продукти (дали ще са хай-тек продукти или дрехи/гримове няма значение). Поканете професионалисти за водещи, а по възможност и известни личности. Организирайте състезание за хора от публиката.

Безплатни услуги

Обявете програма за безплатни услуги за, например, деца, пенсионери или някоя друга специална група. Рекламата за вас не само може да се публикува/излъчи в медиите, но и ще се разнася от уста на уста.

Състезания

Добрите ПР-и могат да измислят игра или състезание, свързано с вашия бизнес, което да доведе до голям интерес от страна на публиката. За всяка награда, която раздадете, ще получите много повече нови клиенти в награда за вас.

Семинари

В зависимост от бизнеса си може да измислите различни семинари - счетоводни къщи могат да направят еднодневен курс, в който да обучават хората как да си попълват данъчните декларации. Автосершизите могат да изнесат еднодневен семинар на тема „справяне със спешни случаи на пътя" и др.

Ремонти

Нова, ремонтирана сграда е от интерес за местните медии, но само ако наистина става въпрос за голяма промяна, която се забелязва и от хората навън. Изпратете снимки!

И накрая - имайте предвид, че не само вие имате нужда от това някой да публикува вашата история. Днес има ужасно много медии и всяка от тях има да запълва страници, минути ефир и т.н., което означава, че и те също търсят новини. Дайте им ги!

Посетете ни във Facebook