Работили сте здраво, за да получите образование, умения, а сега и работа. Не допускайте тези грешки да саботират пътят ви нагоре в кариерата.

Лъжите в CV-то ви, кражбата на офис консумативи или неявяването на работа със сигурност ще влошат перспективите за вашата кариера. Младите служители обаче трябва да внимават за по-малко очебийни грешки, които могат да саботират кариерата им. Вашето поведение, отношение и външен вид ще играят важна роля по пътя към успеха не само по отношение на първата ви работа, но и през целия ви трудов живот.

Като някой, който тепърва започва да работи, вероятно все още нямате репутация. Възползвайте се от това чисто досие. "Бъдете възприеман като многообещаващ служител, а не като стереотипният млад лентяй," казват от Kiplinger.com. Избягването на тези седем неща, които могат да провалят кариерата ви, ще ви помогне да си изградите солидна репутация и ще ви води към успеха.

1. Отлагане. Помните ли първия път когато сте отложили ученето за изпит, след което сте назубрили всичко в последната минута и въпреки това сте получили прилична оценка? Много от нас отлагат различни неща още от гимназията и се справят добре, но това е навик, от който трябва да се откажете. Ако успеете да се справите с доклад или презентация в последната минута, калпавата ви подготовка ще си проличи. А ако се случи нещо неочаквано, да кажем компютърът ви забие или някой от когото сте очаквали информация не се обади, старите оправдания от рода кучето ми изяде домашното няма да свършат работа. "Отлагането е твърдо вкоренен навик, но ако не се откажете сравнително бързо от него, ще се озовете в бавната лента на надпреварата.

2. Нагласа, че нещо по правило ви се полага. В днешно време всички очакват незабавно възнаграждение. Свикнали сме да получаваме каквото искаме и то на момента. Когато обаче става въпрос за кариерата, независимо от това колко много работи един човек, той не може да придобие петгодишен опит за една година. По-младите служители имат навика да очакват, че им се полагат бързи повишения. Попадането в подобен капан може да попречи на възхода в кариерата ви. Ако сте с настройката, че заслужавате повишение или в противен случай, може да се окаже, че това "в противен случай" е единствената ви възможност.

Ако в тези времена имате късмет да сте назначени на работа помнете, че след като излезете от университета сте на най-долното стъпало от вашата кариера. Това означава, че ще трябва да се напрегнете и да се нагърбите с работи, които другите не искат или пък да работите в дни когато другите искат да почиват. Това обаче не означава, че трябва да се примирите с ниския си статус завинаги.

3. Привикване с работната ви характеристика. Може да имате определени отговорности на работа, но трябва да винаги да сте нащрек за възможности да блеснете. Излизането извън рутинните ви ежедневни задачи може да демонстрира вашите неизползвани таланти и да покаже на шефа ви, че не се страхувате да поемете инициатива. Ако привикнете прекалено дълго време да изпълнявате само това, което пише в работната ви характеристика, може да се окажете с репутация на лакей на ниско ниво.

4. Избягване на офисната политика. Когато става въпрос за участие в офисната политика то може да бъде лошо и добро. Естествено, не трябва да забивате нож в гърба на колеги и да участвате в клюки и сплетни. Пълното неучастието в това, което се случва в офиса обаче може да бъде смъртоносно за вашата кариера. Независимо от това дали ви харесва или не всяко работно място си има сложна система на власт и вие можете и трябва да се възползвате от нея по възможно най-изгодния за вас начин. За да получите повишение, да избегнете съкращение или да получите одобрение за ваш проект ви е нужна подкрепата на вашите колеги. Получете тази подкрепа като създавате отношения, молите другите за съвет, предлагате вашата помощ и демонстрирате искрен интерес към останалите, съветват от Kiplinger.com.

От съществена важност също така е да откриете къде е скритата власт на вашето работно място. На хартия някой може да бъде шеф, но трябва да знаете кой още в офиса има влияние, така че да впечатлявате точните хора.

5. Да не сте отборен играч. Получаването на подобен етикет е един от най-бързите начини за проваляне на кариера. Тук обаче младите служители се изправят пред един деликатен баланс. Не трябва да сте чак такъв член на екипа, че индивидуалните ви усилия да не бъдат забелязвани и награждавани. Може да сте отборен играч, но въпреки това трябва да демонстрирате уменията и способностите си, за да изградите кариерата си, без обаче да създавате впечатление, че се интересувате само от себе си.

6. Неподходящо облекло. В един идеален свят ще бъдете оценявани само въз основа на собствените ви качества. Ние обаче живеем във визуално общество. Това как представяте себе си може да е от съществена важност за прогреса на вашата кариера. Трябва да изглеждате професионално и сякаш държите нещата под контрол, а не немарливо и незаинтересовано. Поддържайте косата и ноктите си изрядни, дрехите изгладени, а дъха свеж.

Що се отнася до облеклото се съобразявайте с това, което другите носят. Не бихте искали и да се появите с костюм и вратовръзка, ако дрескодът са дънки. Ако искате обаче хората да ви приемат по-сериозно и да установите влияние, трябва да се обличате подходящо.

7. Липса на нетъуркинг. Сигурно сте чували, че нетуъркинга може да бъде добър инструмент при намирането на работа, но поддържането на контактите ви след като вече сте наети е от съществено значение за успешното продължаване на вашата кариера. Поддържането на връзка ви помага да сте в крак с най-новите неща във вашата сфера и така разполагат с хора, на които да се обадите когато имате нужда от съвет. А точно такъв човек може да ви помогне да намерите следващата си работа.

Не бъдете пасивни на конференции и други събития и винаги имайте визитка под ръка когато не сте в офиса.

Не забравяйте да поддържате отношение на разбирателство с по-висшестоящите във вашия офис. Можете да се представите в неформални събирания на компанията или дори докато сте в асансьора. След това им изпратете имейл или се отбийте в офиса им за да попитате нещо или да продължите разговор за нещо, за което вече сте говорили. Не се знае кога това приятелство може да ви послужи след това.

Вижте още: Най-честите грешки, които допускаме, когато кандидатстваме за работа

Пет мита за добро CV