По време на криза е трудно да намерите нова работа, но това не означава, че трябва да се хващате на първото предложение каквото и да е то.

Нито пък трябва да търпите работа, която е ужасна, само защото е „криза".

Експертите от Mainstreet.com съветват да бягате надалеч, ако новата ви работа отговаря на тези седем признака:

Тромаво, хаотично интервю

Не само кандидатът трябва да направи добро впечатление, работодателят също бива оценяван по време на интервюто.

"Обърнете внимание до колко добре са се подготвили те за интервюто. Ако бързат или закъсняват, това не говори добре за тях."

Освен да ви задават въпроси, те трябва да информират вас. Трябва да ви е ясно каква е следващата стъпка в процеса на подбор и да могат да отговорят на всички ваши въпроса.

Харесва ли ви работодателя?

По време на интервюто е добре да се абстрахирате малко от усилията си на всяка цена да впечатлите човека срещу вас и да си зададете въпроса „Искам ли този човек да ми бъде шеф?"

Има една поговорка „Хората харесват шефовете, а не работата (и обратното)".

Разхвърляни бюра

Във всеки офис има поне по един човек, чието бюро винаги е мърляво, но ако забележите, че хаосът е на доста бюра, то това е много лош знак.

Неудобен офис

Още по време на интервюто обърнете внимание на новия си офис. Искате ли да работите там? Ако офисът е, например, малко помещение, в което са „набутани" бюра почти едно върху друго и са „сгушени" 5 души на място за 2, това не говори никак добре за компанията.

„Наши клиенти споменават, че са били на интервюта в мърляви помещения, с мръсни чаши от кафе наоколо и това е била от причините да не приемат работата," казват експерти пред изданието.

Компанията има тежка история

Заинтересувайте се от компанията преди да отидете на интервю. С какво е известна, напускат ли я много служители или напротив, има много кандидати за нея?

Как изглеждат компанията и служителите във Facebook и LinkedIn

Повечето фирми имат страница във Facebook. Разгледайте я внимателно. Има ли снимки, какви новини и статуси се пускат, Обърнете особено внимание на служителите, погледнете техните профили? Потърсете ги и в LinkedIn.