В съвременната икономика на знанието често хората са най-важният актив на една компания. Загубването на талантливи служителите може да се окаже изключително скъпо.

Ласло Бок, главен вицепрезидент на Управление на персонала в Google и автор на нова книга Work Rules!, споделя в интервю пред Bloomberg, че повечето компании не умеят да задържат най-добрите си кадри.

„Хората не остават заради парите“, категоричен е Бок. По думите му много от служителите, постъпили на работа още в самото начало на Google, продължават да работят в компанията, неотчитайки възможностите да трупат пари.

Според Бок, хората остават заради следните две причини:

1. Заради качеството на хората, с които работят
„Ето защо наемането на хора е толкова важно“, казва Бок. Google поставя високи стандарти, когато наема хора. Дали кандидатствате за позицията на административен асистент или старши инженер, всеки кандидат преминава проучване от своя потенциален шеф, потенциалните колеги, екипа по наема и най-накрая от изпълнителния директор Лари Пейдж.

2. Заради чувството, че работата, която изпълняват, има значение
„Хората искат да правят нещо повече от това да печелят пари“, смята Бок. „Хората искат да правят нещо, което има значение“. Когато давате на служителите чувство за цел, постигането много повече от задържане.

Вижте още: Човекът, който помага на служителите на Google да борят стреса

Бок цитира изследване на проф. Адам Грант, според което когато хората могат да свържат работата си с нещо значимо, тяхната продуктивност се повишава до 5 пъти.

Според Бок, безплатните гурме ястия, масажите на работното място и други екстри, които служителите на Google ползват, не са сред нещата, които могат да бъдат ключови за задържането на ключов служител.

Бок е категоричен, че тези глезотии не възпират хората да напускат или пък да привличат нови. Те предоставят атмосфера на работа, създават общност, вярва експертът.

Той е категоричен, че ако някой иска да напусне, глезотиите няма да го спрат.