Всеки един от нас пише имейли. Всеки ден, нали така?

Сигурно искате те най-пълно да изразяват посланието ви. Да убеждават, да вдъхновяват и дори да продават.

Числеността на имейлите, които се обменят в уеб пространството ежедневно, набъбва с всеки изминал ден. Това означава, че си заслужава да отделите внимание на спецификата на текста в съобщенията, които пишете.

Имейлът ни позволява да достигнем до всеки един човек, навсякъде и по всяко време. Ако искате да създатете отлично първо впечатление с имейла си, трябва да имате добро разбиране за отношенията между човека и електронната му поща.

Какво би накарало един човек да прочете писмото и да ви отговори? Освен това предизвикателството става още по-голямо, когато разполагате с минимум време, за да изразите посланието си и да направите първо впечатление.

Един човек се нуждае от 100 милисекунди, за да изгради интуитивна представа за другия.

Ето 6 стъпки, които ще направят имейлите ви същински оръжия за създаване на отлична представа за вас:

1. Използвайте професионален имейл адрес

Искате да ви приемат насериозно, нали? Тогава изберете подходящо име на електроната поща.

Името зависи и от професионалната ви сфера, но ако искате да изглеждате респектиращо, използвайте не псевдонима „sladkoto_kote”, а името си.

Така не само ще избегнете автоматичното изпращане на имейл адреса ви в папка Спам, но и ще създадете бързо представа за вас, основана на добри първи сигнали.

Препоръчваме ви да използвате Gmail или друга платформа, която се ползва с уважение в професионалните среди.

2. Използвайте творчески и насочващи теми на писмата си

Когато пристига писмо в електронната поща, получателят се заглежда по имейл адреса, името на изпращащия и темата. Последната е изключително важна.

Как сте я формулирали има значение за това дали въобще ще бъде отворено писмото.

3. Обърнете се лично

Преди да се обърнете към потенциалните клиенти, посветете нужното време, за да си напишете домашното. Можете ли да научите нещо повече за интересите им и детайли, които биха били от полза за бизнеса, който развиват?

Разгледайте уебсайта им и социалните им акаунти.

Можете също така да използвате силата на обръщение по първо име. Когато поставите „Г-н” или „Г-жо”, веднага се появява бариерата. А вие не я искате, нали така?

4. Изразете своите очаквания

Да, клиентът може да отвори имейла ви и да го прочете. Но задържали ли сте интереса му след прочитането на темата на писмото? Първите изречения също са важни.

Дори първият параграф. Те трябва да съдържат достатъчно допълнителна и поясняваща темата информация.

Например, как сте открили имейла и компанията, какво ви е накарало да осъществите контакт с нея, малко статистика за проектите и задачите, които досега сте изпълнявали блестящо.

5. Бъдете кратки и чаровни

Не си позволявайте да пишете прекалено дълги писма. В днешно време бизнесът няма време за дълги пространни обяснения. Направо въведете читателя в същността на посланието си.

6. Установете усещане за доверие и благонадеждност

Първите впечатления обикновено остават за дълго в съзнанието на човека. Ако успеете с един имейл да създадете усещане за доверие и благонадеждност, това е страхотно. Имейлът ви трябва ясно да изразява, че вие сте експерт в областта си и можете да помогнете с опита и продуктите си.

Накрая винаги предоставете възможност на реципиента да ви отвърне. Или пък оставете едно изречение, като това „Моля, уведомете ме, ако тази седмица имате време, което да ми отделите за кратък разговор”.

Така давате знак, че сте готови за действие.