Има начин как да разберете кои инвестиционни фондове да избягвате. Търсете просто синдромите на „червеното ферари“ и „лошото кафе“ при управляващите дружества, съветват експерти.

Фактът, че портфолио мениджър си е купил чисто ново ферари трябва да е „червена лампа“ за инвеститорите, според група специалисти.

Мениджърите, които се чувстват толкова сигурни и са отишли да си купят чисто нов луксозен спортен автомобил, са тези, които могат да ви донесат „неприятни изненади“.

„Лошото кафе“, което ви сервират, е друг синдром за място, което да избягвате за вашите инвестиции.

„Лошото кафе, предлагано на клиентите, означава, че инвестиционното дружество не е наело човек, който да отговаря за връзките с инвеститорите, или някой, който да прави продажбите им. Най-вероятно става въпрос за слаба или малка организация“, според Кент Кларк, ръководител на компанията Alternative Investments & Manager Selection.

Има и други сигнали, които са по-слабо забележими, коментират специалистите.

Майкъл Вайнберг, главен ивнестиционен стратег в Protégé Partners, избягва мениджъри, които не са „инвестирали достатъчно в бизнеса си“.

„Избягвайте мениджъри, които нямат достатъчно мотивация или увереност, за да инвестират в бизнеса си, в продажбите си или да имат удобни офиси“, смята Вайнберг.

Марк Юско, изпълнителен директор на Morgan Creek Capital, също избягва мениджъри, които не са достатъчно фокусирани.

„Хора, които се разсейват, като например човекът, който ме остави да го чакам един час в офиса му, за да се срещне с архитекта си, са за избягване“, коментира Юско. „Разбира се, някои хора просто не са създадени, за да бъдат портфолио мениджъри“, допълва специалистът.

Юско избягва също така твърде самоуверените и арогантни мениджъри. „Арогантните хора ще ви разочароват всеки път. Например легендите като Бъфет, Сорос, Робъртсън и други са прави в 58% от случаите. И затова са станали легендарни инвеститори. Ако срещнете някой, който смята, че не може да бърка, продължавайте нататък“, допълва Юско.