Тайните на щастливото работно място

4019
Тайните на щастливото работно място

Добре известен факт е, че щастливите служители са по-производителни от нещастните. Как могат мениджърите да създадат работна среда, която прави по-щастливи (и следователно по-продуктивни) работниците. Отговорът е да се подражава на Исландия, пише Джефри Джеймс в сп."Тайм", цитиран от БТА.

Текстът е препоръка не само за американските работотадели, към които е насочен, а за всички, които искат да намалят стреса на работните места.

Защо Исландия? Оказва се, че Исландия е една от най-щастливите страни на Земята. Почти три четвърти от исландците се определят като "доволни" спрямо само една трета от живеещите в Северна Америка.

Ето четирите съвета на списанието:

1. Създайте общност.

В американките компании успехът често е възприеман като чисто индивидуално постижение, често за сметка на другите. В Исландия обаче условията са толкова трудни, че няма оцеляване (още по-малко процъфтяване) без помощта на хората около теб.

Общностите и целите, които са по-скоро общи, отколкото индивидуални, карат хората са се чувстват свързани и затова по-щастливи.

2. Насърчете широките интереси.

В САЩ се приема за непрофесионално дори да имаш хоби, да не говорим за разностранни интереси. ("Какво? Имаш време за това?"). В Исландия хората са горди да показват публично различни роли и таланти. Кметът на столицата Рейкявик, например, е известен актьор, комик и рок музикант. Работниците са по-щастливи, когато могат да бъдат това, което наистина са, отколкото да се преструват, че са "само работа".

Затова вместо да се стремите да наемате трудещи се без почивка работохолици, насърчете активно служителите си да бъдат себе си и се опитайте да бъдете този, който наистина сте.

3. Сложете семейството на първо място.

Повечето американски компании изглежда активно мразят семействата, гледайки на тях като на нежелано разсейване от работа. Исландия, напротив, е настроена повече от положително към семейството. Компаниите дават 9 месеца майчинство и за бащите, и за майките. Гарантирането, че служителите могат да се съсредоточат върху семействата си намалява стреса и работниците са по-спокойни. Може да нямате възможност да предложите месеци платен отпуск, но какво ще кажете за детска градина на компанията? Или да се стремите към една по-разумна (и по-производителна) 40-часова работна седмица?

4. Осигурете по-здравословна храна!

Американските служители ядат тонове сладка и мазна нездравословна храна, често защото това е всичко, което имат време да хапнат набързо между срещите. В Исландия ядат много прясно уловена риба, много плодове и зеленчуци, отгледани в парници без пестициди. Макар че не може да очаквате сами да спрете лудото препускане на американската култура към затлъстяването, може да улесните работниците да правят по-добър избор, като здравословната храна бъде по-лесно достъпна и да имат достатъчно дълга обедна почивка, така че "бързата храна" да бъде само опция, а не необходимост.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1772 1.1773
  • GBP/USD 1.3185 1.3186
  • USD/JPY 113.5130 113.5250
  • USD/CHF 0.9849 0.9851
  • USD/CAD 1.2622 1.2624
  • AUD/USD 0.7815 0.7816
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 51.97 52.03
  • ЗЛАТО 1279.90 1280.40
  • СРЕБРО 17.02 17.05

Видео