Наскоро 17-годишният британец Ник Д'Алойзио продаде приложението си Summly на Yahoo за около 30 млн. долара.

Благодарение на успеха на хора като Д'Алойзио и Марк Закърбърг, човек може да си помисли, че е нещо нормално младежи да създават следващите технологични чудеса. На практика обаче средната възраст на предприемачите в технологичния сектор, които създават собствени компании е 39 г., според фондацията Kauffman.

Така че тези тийнейджъри, които правят милиони, са всичко друго, но не и обикновени.

И докато всеки от тях е уникален, има редица,ях които са пожънали огромни успехи, въпреки че вероятно не са получили такава известност като Д'Алойзио.

От FOXBusiness.com са разговаряли с петима предприемачи, които са постигнали сериозен успех като тийнейджъри. Ето ги и тях:

Браян Уонг, Kiip

Основателят на Kiip Браян Уонг започва да се заиграва с графичния дизайн в гимназията. Пропускайки четири класа от училище в неговия роден Ванкувър, Уонг успява да се дипломира от Университета на Британска Колумбия на 18-годишна възраст. Скоро след това се мести в Калифорния, където започва работа за Digg.

Уонг е съкратен през 2010 г., когато Digg намалява броя на служителите си с 10%. Така той решава да замине на пътуване в Югоизточна Азия. Докато пътува, Уонг забелязва задоволството, което хората получават от достигането на нови висоти в мобилните игри, от което се ражда и Kiip.

Уонг споделя идеята си за платформа, която да позволява на марките да възнаграждават потребителите на приложението за “техните постижения,” а инвеститор от True Ventures е заинтересован от проекта и го запознава с евентуални негови партньори.

Днес Kiip е набрала 15 млн. долара финансиране, а за приложението работят 40 души в Сан Франциско.

“Kiip поддържа партньорство с 900 приложения и достига до 55 милиона мобилни устройства в месечно в САЩ,” казва Уонг.

Уонг, който казва, че се “чувства стар” в сравнение с Д'Алойзио, съветва младите предприемачи следното: “Винаги ще има купчини пари за велики страхотни продукти със страхотен потенциал, така че вземайте предвид и краткосрочните и дългосрочните фактори.”

Джулиан Голдмарк и Емили Матсън, Emi-Jay

Идеята за техните панделки за коса се ражда, когато Джулиан Голдмарк (17 г.) и Емили Матсън (18 г.) са в осми клас и са пленени от луксозните ленти и аксесоари за коса. Така те си купуват различни платове и започват да правят собствени панделки само за удоволствие.

Голдмарк и Матсън имали и малко късмет, тъй като майката на Матсън посещавала същия фризьор като Дженифър Анистън. Така звездата от сериала „Приятели“ се появила на червения килим на някакво събитие, носейки една от черните панделки за коса на двете момичета. На следващата седмица от модното списание Marie Claire се свързали с двете момичета. Така се ражда Emi-Jay, а момичетата правят сайт и увеличават производството.

Голдмарк твърди, че доскоро са боядисвали еластичните ленти и са ги правили на ръка вкъщи. Сега вече имат 30 служители, лиценз за продажба на едро и произвеждат лентите в родния си Лос Анджелис. Майките им помагат с ежедневната работа на компанията, докато двете момичета завършват училище, но Джулиан и Емили присъстват на всички срещи и проектират всички продукти.

Emi-Jay е продала 6 млн. ленти за коса през 2012 г. и се очаква да продаде 10 млн. през 2013 г. Цените на техните продукти се движат между 5 и 20 долара. Те обаче все още не са загубили разсъдъка си и мислят практично. Голдмарк казва, че всички печалби се спестяват за колеж.

Конър Зуик, Flashcards+ и Coco Controller

Деветнадесетгодишният Конър Зуик започва да експериментира с Javascript, докато е ученик в Уисконсин и бързо напредва до ниво, на което дава онлайн консултации за разработването на блогове, за да развие собствените си умения на програмист.

В училище Зуик се разочарова от образователната система и осъзнава, че чрез иновациите могат да я направят по-ефективна. Така той създава Flashcards+ - приложение, което позволява на студентите да създават собствени карти за обучение или да използват обща информация, за да учат. Зуик твърди, че приложението е особено полезно при научаването на нови езици, тъй като той създава добавка към него, която преобразува текст в реч на 23 езика.

След като изкарва една година в Харвард Зуик напуска университета, за да се включи в програмата на съоснователя на PayPal Питър Тийл, който призовава млади предприемачи да напуснат училище и да се занимават с иновации. С получени 100 000 долара от Тийл и 150 000 долара от Y Combinator, Зуик и неговият колега, който също напуска Харвард, работят здраво по Coco Controller, което Зуик описва като аксесоар за смартфон.

Шон Белник, BizChair.com

Шон Белник, който в момента е на 26 г., вкусва от електронната търговия, като продава карти Pokemon в eBay на 14-годишна възраст. След като научава HTML, той започва да помага на доведения си баща си с поддръжката на сайта на неговата компания за мебели.

Вдъхновен от бизнеса на доведения си баща, 14-годишният Белник решава да създаде Bizchairs.com, който както повечето хора могат да се досетят продава офис столове. С инвестиция от 500 долара, която Белник казва, че използва за реклама, той създава сайта и започва да работи на печалба още след първата продажба.

Дванадесет години по-късно Bizchairs.com се очаква да генерира 100 млн. долара приходи през тази година. Според Белник компанията му е генерирала 30 млн. долара приходи годишно пет години след създаването й.

Скот и Стейси Ферейра, MySocialCloud.com

Скот Ферейра (22 г.) и неговата сестра Стейси (20 г.) стартират MySocialCloud.com през 2011 г., когато скот е второкурсник в Университета на Южна Каролина, а сестра му е още ученичка. Услугата помага на хората да помнят потребителските имена и паролите си онлайн и активно да следят онлайн присъствието на потребителите и да ги уведомяват при нарушаване на сигурността.

Скот започва на крехката възраст от 9 г., вдъхновен отчасти от работата на баща си в IBM и от посещението на централата на Google. На 13 г. той започва да работи за компания в Малайзия, като се занимава с база данни и писане на кодове; и получава работата, след като е препоръчан от служител на компанията в Охайо, с който се запознава онлайн, докато играе игра. Скот твърди, че от компанията дълго не знаят каква е истинската му възраст.

Скоро след като Скот, Стейси и техен познат започват да работят по идеята за MySocialCloud.com, Стейси вижда съобщение в Twitter на милиардера Ричард Брансън относно коктейл за предприемачи в Маями. След 48 часа те вече представяли проекта си пред Брансън, а малко след това той потвърждава, че ще инвестира в компанията, която вече е набрала 1 млн. долара.

Скот твърди, че родителите им винаги са ги подкрепяли в решенията им, но не са останали особено доволни, когато двамата напускат университета.

“След като обаче им показали снимка на Брансън, който посещава офиса им, те се поуспокоили!” добавя Скот.