Бъдете дискретен, забавлявайте се и помислете с какво вашият продукт ще направи живота на средностатистическия Джо по-лесен. Това са три от тайните на иновациите, разкрити от Стив Уозняк- технологичен гуру и един от създателите на Apple.

По-думите му често най-печелившата стратегия за иновациите е „да се направи нещо, което вече е правено, така че да стане по-лесно“.

Лекотата е ключът. Всички компютърни иновации, които идват от Силициевата долина, правят живота на хората по-лесен“, обяснява той.

Запазването на идеите в тайна е още нещо от изключителна важност за успеха на Apple. "Ако външния свят знае какво правите, той пречи на успешното нововъведение", каза той.

Вижте неговите 12 съвета, споделени на конференция в Сидни:

1. Преследвайте високи постижения. По думите му в Apple имат нещо като мантра, която звучи така: "Как да бъдем най-иновативната компания в нашата област и да оглавим революцията?"

2. Въпреки че сигурният източник на приходи е много важен, винаги е важно да се инвестира в изследвания и развойна дейност.

3.Потърсете необичайни творчески и иновативни хора, които не е задължително да имат висше образование в сферата. Потърсете някой, който мисли нестандартно, но също може да доведе идеите си нещо, което е икономически жизнеспособно и отговаря на въпроса от какво се нуждаят хората.

4.Изобретателите не обичат бюрокрацията. Ако създадете нещо, напълно лишено от бюрокрацията и формалности, тези хора могат да бъдат креативни.

5. Персоналните награди са важни за хората. Не е задължително това да са парични награди, но наградата като похвала или няколко билета за любимата група може да мотивира креативните хора.

6.Организирането на събития, в които да вземат участие всички служителите заедно, ще позволи на всеки един от тях да разбере как работи бизнесът.

7. Хората, с които работите по даден проект, трябва да знаят как работи всяка част от този проект: маркетинг, продажби, информационните технологии. Стив Джобс беше човекът в Apple, който познаваше всеки аспект на бизнеса, казва Уозняк.

8.Отнасяйте се към служителите си като към семейство. Когато рецесията удари в САЩ, Hewlett Packard понижи с 10 на сто заплатата на всички и намали работната седмица вместо да ореже 10 на сто от работната си сила.

9. Отделете време в графика си за измисляне на нови идеи.

10. Попитайте вашите служители: Вършите ли по-добра работа във вашата сфера отколкото всеки друг би могъл? Потърсете качеството и високите постижения.

11. Ако вашият продукт е специален, той трябва и да изглежда специален.

12. Осъзнайте, че всяко нещо, което се прави за първи път, е трудно. След като вече е направено, може да изглежда лесно. Но трябва да помните, че първият пробив на тази бариера е изключително труден и не бива да се подценява.