Бягане през калта, гмуркане в ледени води, катерене по близо 4-метрови стени и скачане през горящи обръчи. И всичко това преди големия финал, в който се предлага спринт през поле, през което минават електрически проводници.

Звучи ли ви откачено? Е, добре дошли в бизнеса на Tough Mudder.

През изминалата година общо половин милион души са платили поне по 200 долара, за да опитат да минат по трасето.

“Истината е, че хората се завръщат, защото е наистина забавно“, споделя Уил Дийн, основател на Tough Mudder. „В края на деня всеки участник се чувства горд от себе си“, допълва още той.

Компанията на Дийн организира събития за издържливост, входновени от тренировките на военните. Идеята му идва по време на студентските му години в Харвард, но професорите му не били впечатлени.

“Професорът ми заяви, че това е ужасна идея и че никой няма да ми плати, за да тича в калта“, споделя Дийн.

В последните шест години компанията обаче успява да се развие толкова, че днес генерира продажби за 100 млн. долара.

От основаването си през 2010 г. повече от 2 млн. души са участвали в събитията й.

Общият брой на служителите днес е 160, а във всяко от събитията, организирани от Tough Mudder, взимат участие по около 10 000 участника, заплащащи между 75 и 210 долара за билет.