На 19 май 2010 г., в Зала България на Конгресен център (Международен панаир Пловдив) се проведе открита дискусия, част от програмата на "Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи".

Говорители на събитието бяха Никола Добрев, изпълнителен директор и собственик на КЦМ-Пловдив, Пламен Панчев, управител и съсобственик на Сиенит, Камен Кънев, изпълнителен директор на Моите пари (moitepari.bg), Тошо Михайлов, регионален мениджър Корпоративни клиенти в Societe Generale Експресбанк, Томас Хигинс, председател на Фондация Empower United. Модератор на събитието бе Тошо Стоянов, регионален директор група Пловдив в Societe Generale Експресбанк.

Водеща тема на събитието бе „Начално финансиране за стартиращи компании". Какъв е ключът към доброто представяне на една бизнес идея пред потенциални инвеститори и каква схема на финансиране е най-подходяща за успешното й развиване, бяха част от въпросите, разисквани по време на срещата. Участниците получиха редица съвети от презентаторите.

„Идеята ви трябва да е жизнена и да задоволява конкретни потребности на обществото. За да започнеш бизнес, трябва да знаеш, че това е риск. Трябва да се научиш да управляваш риска", бе съветът на Никола Добрев към младите предприемачи от Пловдив. „Финансирането идва на дневен ред след инициативата, след поемането на риск", добави Тошо Стоянов.

„Между наличието на идея, в която вярвате и намирането на финансиране има един важен етап - подготовка, анализ и планиране. Трябва да рискувате, но рискът трябва да e премерен и да подготвите и проучите всичко предварително", продължи темата Тошо Михайлов.

Пламен Панчев сподели мнението, че до определен етап на развитие можеш да стигнеш сам и със собствено финансиране. „Но за бъдещо развитие следва да се обърнеш към външен капитал - банки, инвестиционни фондове и други", добави той. Камен Кънев окуражи младите предприемачи: „Първият отказ не бива да ви разколебава. Опитайте да подобрите идеята и представянето й, но не изневерявайте на себе си.".

„Бизнес идеите са неограничени на брой. Важното е сериозно да помислите коя идея и кой сектор са вашата страст. Така ще бъдете по-убедителни, когато търсите финансиране. Не забравяйте, че има пряка зависимост между риск и възвращаемост, която инвеститорът претегля, когато оценява вашата идея", обобщи Томас Хигинс.

Освен в Пловдив, открити дискусии за Награда EMPOWER бяха проведени в периода януари - май 2010 г. в София. Ключова цел на семинарите е да помогнат на младите предприемачи да структурират своите идеи и да ги оформят в бизнес план. Ще бъде организирана само още една открита среща - на 31 май във Варна. Крайният срок за приемане на кандидатурите е 30 юни 2010 г.

Награда Empower е най-голямото национално състезание за млади предприемачи със специален фокус върху иновациите и първа награда от 100 000 лева. В конкурса могат да вземат участие предприемачи, които имат идея за нов бизнес, или са стартирали компании преди не повече от една година. Изискването е ръководителят на кандидатстващия екип да е на не повече от 35 години. Общите условия и документите за участие могат да бъдат намерени на интернет страницата на организаторите.

Конкурсът „Награда Empower за изключителни млади предприемачи" се осъществява от фондация Empower United със съдействието на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и с подкрепата на Societe Generale Експресбанк.

Партньори на инициативата са и Фондация Моторола, CMS и AES (Ей И Ес).

Програмата се провежда с щедрата подкрепа на американския народ чрез Американската агенция за международно развитие (ААМР).