Травис Каланик може да е публичното лице на Uber, но той не е изградил компанията сам. Подобно на всеки генерален директор, той разчита много на екипа си, за да управлява всички части от бизнеса си.

В момент, когато Uber е изправена пред предизвикателства по всички фронтове през 2016 г., Business Insider представя хората, които управляват компанията отвътре, за да направят придвижването „надеждно като течаща вода“.

Джеф Джоунс е новият президент на отдел „Споделено пътуване“ в Uber



Когато Травис Каланик попитал Джеф Джоунс доколко добре се е справил по време на публична лекция, Джоунс му дал В-минус и му казал, че трябва да подобри говоренето си. Това била строга оценка за Каланик, но той получил ценно просветление.

През август Uber обяви, че е назначила Джоунс за президент на отдел „Споделено пътуване“, който да наблюдава всички операции, маркетинга и обслужването на клиентите.

Райън Грейвс е първият служител и първият генерален директор на компанията

Когато Грейвс отговорил на туит за работна позиция в стартъп компания, нямало начин да знае, че Uber ще се превърне в компанията за 62 млрд. долара, каквато е днес. Грейвс става първият генерален директор и управляващ мениджър на Uber от февруари 2010 до декември 2010 г.

Той ръководи отдел „Международно разрастване“ и глобалните операции до появата на Джоунс. Новата му роля в Uber е да контролира операциите с хора и да работи с Каланик по специални проекти. Той също така е член на Борда на директорите на компанията.

Остин Гейд отговаря за разширяването на Uber в целия свят

Когато се присъединява към компанията след борба с наркотиците, тя е четвъртият нает служител и оттогава не е напускала компанията. Като ръководител на отдел „Глобално разширяване“, тя е причината Uber да се разрасне от един до повече от сто града и вече обмисля кои ще са следващите градове, в които ще навлезе компанията.

Грейд отговаря също за специалните бизнес проекти на Uber, сред които и инициативата „Един милион жени“, целяща привличането на един милион жени към платформата до 2020 г.

Туан Пхам отговаря за нормалното функциониране на приложението за Uber



Като главен технологичен директор на Uber, Туан Пхам ръководи технологичния отдел на компанията, който нарасна от 40 на повече от 1200 инженери. Той, разбира се, се сблъсква с предизвикателства.

Говори се, че Пхам бил изплашен до смърт, че приложението за клиентите може да блокира с разрастването на компанията. Той е определян като вдъхновяващ лидер на технологичния екип на Uber.

Ед Бейкър е изгряващата звезда на Uber, който има само една цел – растеж

Ако Uber иска да направи придвижването надеждно, колкото течаща вода, ще се нуждае от растеж. Бейкър ръководеше международния растеж във Facebook, преди да се присъедини към Uber през 2013 г. и да стане вицепрезидент на компанията, отговарящ за растежа.

Той ръководи инженерите, продуктовите мениджъри и маркетинговите отдели, които опитват да привлекат нови пътници и шофьори към платформата. През 2016 г. Бейкър оглави и отдел „Продукти и растеж“.

Джо Съливан е бивш гуру по сигурността във Facebook, който отговаря за безопасността на пътниците и шофьорите на Uber

Като директор по сигурността, Джо Съливан ръководи усилията на Uber за предотвратяване на всякакви заплахи, свързани със сигурността – от последяване на телефоните на шофьорите до наблюдение на скоростта. Освен това той отговаря за сигурността на данните, които Uber съхранява, особено след няколко сериозни проблема, като проникване в системата неотдавна.

Тогава личната информация на повече от 50 000 шофьори беше изложена на риск. Съливан е способен да се справи. Той започва кариерата си като адвокат, който се бори с киберпрестъпността, след което започва да работи с технологични компании, на първо място eBay.

След това кариерата на Съливан продължава във Facebook, където остава осем години. През април миналата година той става част от Uber и оттогава привлича и други бивши служители на Facebook в компанията.

Антъни Левандовски отговаря за самоуправляващите се коли на бъдещето



Работата на Левандовски в областта на самоуправляващите се автомобили беше известна още преди да се присъедини към Uber. Неговият самоуправляващ се мотоциклет Ghostrider вече е в музея Смитсониън. Той изследва автономните коли, преди да постъпи в Google и да проектира първата подобна кола на компанията.

След като напуска Google, Левандовски създава стартъп компанията за самоуправляващи се камиони Otto. След това се появява Uber и купува Otto и всичките й служители. Сега той ръководи усилията на Uber за създаване на автономни коли и се отчита пряко пред Каланик.

Uber не мисли само за самоуправляващи се коли, а ще продължи работата на Левандовски в Otto, с което ще навлезе в индустрията с камионите и в бизнеса с доставките.

Джейсън Дродж отговаря за разширяването на бизнеса на Uber от колите към всичко



Дродж е ръководител, който има право на експерименти. Като ръководител на UberEverything, той ръководи усилията на компанията в областта на доставките като UberEATS и UberRush – два експеримента, които дават надежди за големи печалби.

Дродж и екипът му отговарят за избора на градовете, които биха били най-подходящи за доставки (Барселона се сдоби с UberEATS преди Сан Франциско), и за прекратяването на програми, които не работят. Той се отчита пред Грейвс, който наблюдава развитието на Uber в бизнеса с доставките.

Сал Уо отговаря за правните въпроси и всички съдебни дела



Uber често има съдебни неприятности и отговорността на Уо като генерален съветник е да ги разрешава. Откакто се присъедини към компанията преди повече от три години, тя израсна от един от 120-те служители в екипа до негов ръководител.

Уо държи особено на равното заплащане и е известно, че кара отдел „Човешки ресурси“ да преправи предложения за работа, ако смята, че заплащането не е равно. Тя опитва също така да наема все повече жени лидери в екипа си.

Uber е най-скъпата частна технологична компания в света, а Гаутам Гупта отговаря за финансите й

Компанията нямаше финансов директор повече от година и половина, но вече има човек зад кулисите, който се грижи за счетоводството. След като Брент Калинисок напусна през март, Гаутам, който е неговата „дясна ръка в стратегическите финанси“, стана ръководител на финансовия отдел на Uber.