Новите технологии "убиват" умението да се общува с колегите в службата, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания от сайта officebroker.com.

Близо 70% от участниците в допитването предпочитат да се обадят на колега по телефона или да му изпратят имейл, вместо да разговарят директно с него, дори и да се намира в същата сграда.

Някои служители дори признават, че умишлено избягват да се срещат лично с колеги или клиенти, за да си спестят неудобни въпроси.

Те считат също, че по този начин намалява вероятността да им бъде възложена допълнителна работа.

Едва около 30% от анкетираните предпочитат да разговарят директно с колегите си, като смятат, че това е най-добрият начин за разрешаване на спорни въпроси.

Над половината от участниците в допитването споделят, че не се чувстват толкова уверени, когато разговарят лично с колега, тъй като вече са свикнали да разчитат на имейли, телефони и онлайн услуги като Skype.

Данните от анкетата показват, че електронните писма са най-популярната форма на общуване сред офис служителите, пише БТА.

"Технологичният напредък революционизира скоростта, с която сме в състояние да общуваме и количеството информация, което можем да споделяме за кратък период от време - нещо, на което и работодатели, и служители гледат позитивно.

Резултатите от проучването ни обаче показват също, че за много работещи хора е толкова удобно да общуват по електронен път, че са загубили способността си да разговарят лично с околните и избягват да го правят при всяка удобна възможност", казва говорител на сайта.