Огромният бизнес, наречен #FoodPorn

4829
Огромният бизнес, наречен #FoodPorn

© Pixabay

Червеният килим е разпънат, а светкавиците на стотици камери на смартфони присветват. На фокуса на това фотографско стълпотворение обаче не е някой известен музикант или звезда от риалити предаване. Всички камери са насочени към пицата.

Пицата е най-тагваната храна в Instagram, с около 35 милиона хаштаг споменавания. Това е повече, отколкото Бионсе и Ким Кардашиян имат, взети заедни. А този незадоволим апетит за снимането на храна оказва влияние върху цялата ресторантьорска индустрия.

От интериора до менютата за напитките, всичко трябва да бъде готово за Instagram.

Франсис Котрел-Дъфийлд, собственик на пиар и маркетинговата агенция Tonic, подготвя събития, така че да изглеждат възможно най-добре в социалните медии. В навечерието на представянето на ново меню на британската верига ресторанти Polpo, тя пристига по-рано, за да се увери, че всичко е точно така, пише BBC.

“Партнираме си с марка джин, защото въпреки че Polpo приготвят много вкусна храна, тя не винаги излиза добре на снимки, а използването на красиви коктейли придава известен колорит на снимките,” казва Котрел-Дъфийлд.

Близо до бара е издигната цяла рекламна стена. Това, както и всичко останало, е проектирано с мисълта за Instagram.

“Знаем, че хората ще вдигнат коктейла си и ще се снимат пред стената, а след това ще го качат директно в социалните медии,” добавя тя.

На събитието са поканени и 6-7 Instagram “инфлуенсъри”. Сред тях е Алекс Флетчър, който представя сандвичи в профила си с 20 000 последователи и получава по 2 000 харесвания на най-популярните си снимки.

И така коя е печелившата снимка, когато става въпрос за хляб с пълнеж?

“Сандвичите могат да се аранжират много добре,” казва Флетчър. “Ако имате японски сандвич кацу сандо със зеле, филе и млечнобял хляб, разбира се, че той ще излезе добре на снимката.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by I Eat Sandwiches (@the.xandwich) on

 
Ребека Милорд, която също се занимава професионално с Instagram и редактира уебсайта Bar Chick, твърди, че страхотната снимка може директно да повиши продажбите на ресторантите.

“Имам приятели, които влизат в профила на даден ресторант в Instagram и избират какво да ядат въз основа на това, което виждат,” казва тя. “Те не си правят труда да разглеждат менюто. Снимките трябва да се вписват в хаштага Food porn, като освен него има още #cheeseporn, #yolkporn и т.н.”

Според Натали Селдън, хранителен стилист и писател, композицията на снимката също е от ключово значение.

“Колкото по-приближено е изображението, толкова по-добре; хората обичат да виждат голямо изображение на храна на екрана. Отделните пластове също са страхотни, особено при бургерите.”

Селдън планирала да направи много снимки на събитието, но слабото осветление затруднява нещата.

“За радост, съществуват добри инструменти за редактиране. Другият трик е да използвате нещо като iPad или друг телефон за допълнително осветление,” добавя Селдън.

За да си гарантира, че посетителите правят добри снимки и реклама на заведението, британската верига ресторанти Dirty Bones дори раздава за безплатно ползване фотографски комплекти за Instagram в заведението си в Сохо. Комплектите съдържат неща като мини платформа за осветление, източник на захранване, обектив „рибено око“ и селфи стик.

И макар храната да е голямата звезда, реклама в социалните медии от някоя знаменитост може да промени всичко за дадено заведение. Джорджия Грийн е сладкар и притежава Georgia’s Cakes в Северен Лондон. Моделът Кара Делевин й поръчва да й направи торта.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Georgia's Cakes (@georgiascakes) on

 
“Кара имаше около 5 млн. последователи, а по това време аз имах около 100. След като ме тагна в Instagram, броят на последовелите ми скочи до 6 000 за ден,” казва Грийн.

Фокусът върху снимките може да изглежда повърхностен, но Чарлз Спенс, преподавател в Оксфордския университет, твърди, че начинът, по който се представя нещо, наистина е от значение.

“Начинът, по който храната изглежда и е подредена на чинията, оказва голямо влияние, защото това задава очаквания. Нашият мозък си представя какъв вкус ще има всичко това,” казва той.

Спенс провежда както лабораторни, така и практически експерименти.

“Даваме на всички една и съща храна, но при част от участниците тя просто е изсипана в чинията. Другите пък получават същите елементи, но подредени артистично. След това тези, които са получили по-добре изглеждащата храна, й дават по-високи оценки и са готови да плащат повече за нея.”

Въпреки че красивата презентация е важна за Аманда Бекара - собственик на бруклинското кафене Carthage Must Be Destroyed, тя не препоръчва прекомерната демонстрация на фотографски ентусиазъм.

“Молим ви просто да направите няколко снимки от мястото си. Някои хора обикалят по всички места и вземат и камера с тях. Това не е нещото, което имаме предвид. Ние също така ви молим да не снимате видео, защото става наистина напрегнато, особено когато други хора водят личен разговор.”

Защо обаче тя се противопоставя на тази модерна форма на поставянето на висока оценка, след като интериорът на нейното заведение просто предразполага хората да правят снимки?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Carthage Must Be Destroyed (@carthagedestroyed) on

 
“Не разбирам защо единственият начин, по който хората могат да реагират на красотата, е като снимат. Просто се отпуснете, изяжте си храната, изпийте си кафето, поговорете с приятелите си и се забавлявайте!”

Бекара може и да държи социалните медии на известно разстояние, но бърза проверка в Instagram показва, че тя е в малцинството. А това е добра новина за жадните за слава парчета пица.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg