Когато някой в офиса настине или получи стомашно неразположение, усещането, че това може да се пренесе върху другите, е неизбежно, особено за тези, които са позиционирани в непосредствена близост до него.

Изследвания от SCA показват, че един на всеки десет работници вярва, че здравето му е било повлияно от лоша хигиена на работното място. Малко по-малко от половината от анкетираните смятат, че са пренесли заболяване, което са прихванали на работа, на друг член на семейството си.

Но офисите не е задължително да бъдат студени и пълни с вируси. Отговорът на това да има по-малко разболявания е доста прост и се основава на здравия разум.

Професор Сали Блумфийлд от Лондонското училище по хигиена и тропическа медицина разкрива навиците за хигиена в офиса, които ни правят болни и как да спрем това:

Грешка 1: Не мислите по-мащабно (разбирайте: извън рамките на офиса)

Дори да изглежда като бацили, които се разпространяват в офиса, не е задължително проблемът да започва оттам.

Професор Блумфийлд обяснява: "Преди да отидат до офиса, хората обикновено пътуват в претъпкания обществен транспорт, където са в контакт с много хора. Това е достатъчна предпоставка за лесното разпространение на вируси".

Експертът съветва след влизане в офиса да измием ръцете си.

Грешка 2: Приемат, че грижата за хигиената не е тяхна

Не можете да разчитате всички в офиса да се грижат за добра хигиена. В по-голямата си част, практикуването на добра, разумна лична хигиена на работното място трябва да ви предпазва от заболяване.

Професор Блумфийлд обяснява, че самите вие е добре да поддържате чистота на работното си място. Това може да стане лесно, като забърсвате с антибактериални кърпи повърхностите, на които работите, а ако имате контакт с нещо, което смятате за нечистоплътно, веднага след това да се измиете.

Грешка 3: Подценяват това колко устойчиви са вирусите

Вирусите и микробите в офиса като че са си разработили стратегия за оцеляване на работното място. Има много начини, с които можем да пренесем вирус, колкото и малки количества да са те.

Когато кихнем, например, разпръскваме милиони частици, но само 10 от тях могат да ни заразят.

Все пак, ако сте имали вирус и се върнете на работа, имайте предвид, че може да сте негов носител поне още 2 седмици. Затова е важно да продължите да поддържате добра лична хигиена.

Грешка 4: Не се инвестира достатъчно в добра хигиенна практика

Проучването на SCA разкрива, че 40% от запитаните казват, че цялостната хигиена в офиса им не е на достатъчно високо ниво.

Според професор Блумфийлд, мениджмънтът на компанията трябва да инвестира в продукти, като дезинфектанти за ръце, мокри кърпи, антибактериални препарати за повърхностите, както и да се поддържа високо ниво на чистота в тоалетните.

Грешка 5: Не обръщат внимание на правилните повърхности

Ако някой друг е ползвал компютъра ви, най-вероятно почиствате мишката и клавиатурата. Някои забърсват и плота на бюрото. Това обаче няма как да спре разпространението на вирусите.

Имайте предвид, че микробите са по копирната машина, ключовете за осветление, столовете - няма как да почиствате навсякъде, но все пак измивайте ръцете си, след като ги ползвате.