Пет неща, които можете да направите, ако усещате, че „прегаряте“

1674
Пет неща, които можете да направите, ако усещате, че „прегаряте“

© pixabay.com

В миналото за т.нар. „прегаряне“ в офиса се знаеше малко. Не се говореше често и не се знаеше с какво толкова се различава от стреса.

За щастие, Световната здравна организация (СЗО) официално класифицира прегарянето като синдром, който е резултат от неуспешно справяне с хроничния стрес на работното място.

Прегарянето се ограничава само до работната среда. Не се отнася до други житейски ситуации.

Ако смятате, че именно това се случва с вас – „прегаряте“, то може да направите няколко неща, с които да облекчите симптомите.

1. Излезте във ваканция
Работохолизмът е контрапродуктивен. За жалост, ако имате мениджър-работохолик и той вече страда от симптомите на прегарянето, доказано е, че не е изключено да пренася негативното въздействие и върху служителите, които управлява.

Изследване показва, че колкото повече време прекарвате в работа, толкова по-малко продуктивни ставате и вземате лоши решения. Отлично решение на проблема е като си вземете почивка. Отидете на ваканция. Прекарайте време с приятели и роднини.

Друго изследване сочи, че ваканциите правят хората по-продуктивни и щастливи.

2. Спазвайте здравословна диета
Повечето хора, които страдат от прегаряне, спазват нездравословна диета. Това допълнително влошава състоянието им. Добавете към менюто храни, които повишават нивото на серотонина – това са мляко, пилешко месо, яйца, семена, ядки и соеви продукти.

Все повече компании въвеждат четиридневна работна седмицаЧетиридневна работна седмица със заплащане като за пет работни дни?

3. Спрете да надвишавате възможностите си
Независимо колко неща зависят от вас в офиса, не ги правете наведнъж. Това влошава продуктивността ви и повишава нивото на стреса.

4. Не работете извънредно, когато това не е наложително
Запомнете, че колкото и време да работите допълнително, работата никога няма да свърши. Възможностите обаче да прекарвате време с приятели и хора, които обичате, - да.

5. Възползвайте се от почивката в офиса
Спрете да работите по време на обедната почивка. Изследвания сочат, че кратките почивки в офиса – за кафе или пък разходка, спомагат за понижаване на нивото на стреса. Не ги пропускайте!

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg