В днешно време почти всеки бизнес е технологичен. Нововъзникващите технологии осигуряват важни познания, автоматизация и ефективност, както и широк спектър от бизнес функции - от управление на човешките ресурси и ефективни операции до маркетинг. Технологичното развитие също така прави много решения все по-подходящи и достъпни за малките и средните предприятия.

В неотдавнашен уебинар на Inc., Fast Company и Dell Women's Entrepreneurs Network (DWEN), модераторът разговаря с Винъс Куейтс, президент и главен изпълнителен директор на доставчика на интегрирани технологии Launch Tech, и Катина Кениън, главен изпълнителен директор на Tree3, платформа за електронна търговия за създатели на съдържание. Двамата разказват как малки бизнес организации като тях могат да се възползват от технологиите по най-добрия начин.

Fast Company извежда основните изводи от този разговор.

1. Правете това, което обичате, защото има значение.

Кениън излиза от технологичния сектор - първата ѝ работа е в Dell, където казва, че е имала възможност “да се учи от велики лидери под корпоративен чадър”. Тя съчетава любовта си към технологиите с интереса си към модата и създаването на съдържание, за да изгради своя собствена компания, която използва изкуствен интелект и визуално машинно обучение, за да помага на творци да се свързват с брандовете.

Как да инвестираме в AI? Гиганти, консултанти, „кирки и лопати“Въпреки че пред технологията има обещаващо бъдеще, не трябва да инвестирате на сляпо в нея, съветват експертите
"Намерете нещо, което ви вълнува", казва Кениън, защото то ще ви подхранва и "ще смекчава някои от предизвикателствата, с които всички ние се сблъскваме като предприемачи".

2. Не чакайте да ви потрябват технически умения.

Куейтс е сериен предприемач от детството си. Когато пораства достатъчно, тя започва да чете списания, за да разбере кои са най-горещите професии за годината и какви сертификати и умения ще трябва да усвои за тях.

"Плащах си сама, за да отида на обучение, ако работодателят ми не ме изпрати. Парите ми отиваха основно, за да повишавам квалификацията си."

3. Отхапвайте толкова, колкото можете да сдъвчете.

Има твърде много информация за новите технологии, която всеки предприемач може да намери, но Куейтс е категорична, че човек не трябва да се насилва излишно.

Основателят на Airbnb споделя най-добрия съвет, който е получавал Препоръката е от Пол Греъм, съосновател на технологичния стартъп акселератор Y Combinator
"Точно вчера гледах нещо в интернет за изкуствен интелект и машинно обучение за бек-офис на ресторантски платформи. Толкова е готино! Това е бъдещето. Но можете ли да си представите, че един ресторант от типа “мама, татко и аз" може да приложи това сега? Вероятно не."

Тя съветва предприемачите да отделят по 30 минути на ден за разглеждане на новини, базирани на ключови думи, свързани с техните бизнес цели, за да не изостават от тенденциите, без да се объркват от огромното количество информация

4. Позволете на клиентите и партньорите си да ви насочват.

Вместо да се опитва да предлага "всичко", Кениън казва, че е най-добре един бизнес да остави клиентите да му покажат от какво имат нужда от него.

“Това означава да участвате във форуми с първите си потребители, да давате съвети на клиентите и като цяло да се вслушвате в мненията им”, казва тя и предлага на предприемачите винаги да приемат обаждания от потенциални партньори, които се опитват да им продадат нови технологии.

Инвеститори наливат милиарди в AI стартъпи, които още нямат бизнес планГолемите сделки идват бързо и яростно, но ще издържат ли повечето стартиращи компании на натиска?
“Помолете ги да ви информират за това, което предлагат, и как то може да реши проблемите на вашия бизнес, за да ви спестят време за проучване”, акцентира тя.

5. Определете приоритети за осигуряване на необходимите ви технологии.

Разходите за стартиране на бизнес могат да бъдат обременителни, но начини технологиите да станат по-достъпни не липсват. Кениън съветва начинаещите предприемачи винаги да сравняват офертите на различните доставчици за стартиращи предприятия, тъй като понякога за тях са предвидени отстъпки.

Куейтс казва: "Винаги въвеждам името на софтуера и след това добавям "vs.", защото винаги се намират хора, които да са направили полезни за вас сравнения на различните продукти. Това ви помага да съпоставите цените и функциите на конкурентните продукти”.

А дори и да няма, винаги има начин сами да си направите проучването, макар и с цената на известно време.