Преди Черния петък: Какви са правата ви при пазаруване онлайн?

382
Преди Черния петък: Какви са правата ви при пазаруване онлайн?

© Pixabay

Търговците за поредна година избързват и седмиците на голямото пазаруване през ноември, или т.нар. дълъг "Черен петък" ,вече стартираха.

Но преди да пазарувате по интернет, добре е да имате предвид няколко съвета, които могат да ви бъдат от полза, посочва вестник Монитор.

Eвропейското законодателство ви дава защита, когато пазарувате по интернет стоки от търговец, регистриран в ЕС:


Право да анулирате покупката

В ЕС вие имате право да анулирате онлайн покупката в срок от 14 дни - "период за размисъл", който започва да тече от деня, в който получите поръчаните продукти. Може да решите да анулирате поръчката, поради каквато и да е причина, в рамките на "периода на размисъл", дори ако само сте си променили мнението.

Продавачът е длъжен да ви върне парите в срок от 14 дни. Възстановената сума трябва да включва всички понесени от вас разходи. Въпреки това може да се наложи да заплатите разноските по връщане на поръчаните продукти.

TBI предлага първа от банките у нас „Купи сега, плати по-късно“ с 0% лихваПродуктът „Купи сега, плати по-късно“ на TBI позволява пазаруване без лихва и такси за покупки на стойност от 40 лв. до 400 лв., които трябва да бъдат изплатени на 4 равни вноски в рамките на три месеца
 

Периодът за размисъл от 14 дни не се отнася за:

  • резервации на хотел;
  • наемане на автомобил;
  • самолетни билети и други.
  • ако купувате от частно лице, а не от професионален търговец, вие нямате право да анулирате договора за покупка

Право на доставка в срок и предварителна доставка

Вашата поръчка трябва да бъде доставена в срок от 30 дни, освен ако не сте се уговорили с търговеца нещо друго.

Търговецът е длъжен да ви предостави подробна информация относно наименованието и адреса му, най-важните характеристики на стоката, крайната цена, с вкл. ДДС, стойността и начина на плащане на доставката.

Гаранции и рекламации

Когато закупите стока по пощата, телефона или интернет от търговец, базиран в ЕС, вие имате същото право на двегодишна гаранция, каквото бихте имали, ако бяхте купили стоката от магазин. Нямате право да искате възстановяване на сумата от търговеца, ако дефектът е незначителен - например неотрязан конец или разпорен шев на дреха.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg