В края на 2018 г. в топ 30 на най-обещаващите предприемачи в САЩ и Канада до 30-годишна възраст на Forbes влезе руската двойка Даря Ребьонак и Артьом Федяев.

През 2015 г. те създават стартъп за пътешественици – Grabr. Всичко започва с желанието им да открият испански продукти в Сан Франциско.

В момента потребителите на услугата всеки ден поръчват и доставят един на другиго пратки от всяко ъгълче на земното кълбо.

Как се появява Grabr?

Даря Ребьонак живее в Сан Франциско вече над 6 години. В САЩ се премества от Москва при бъдещия си съпруг, който към този момент получава първите си средства за развитието на стартъп в сферата на VR.

Не мислих много, преди да си събера багажа и да отида при него, спомня си тя и допълва: Знаех, че няма да се проваля, тъй като от детските си години исках да работя в международна компания, учех чужди езици и бях на стаж зад граница. Стартирайки свой бизнес, реших да създам Grabr.

Услуга се появява след поредното пътуване на двамата млади в Европа. Причината била проста: в американските супермаркети те не успели да открият вкусно гаспачо, сирена и испанско вино.

Тогава Ребьонак и Федяев решават да наемат екип от разработчици, наемат офис в Москва и създават пробна версия на сайта. След половин година приложението е факт.

Летейки за Русия от САЩ, постоянно носех на роднини и приятели различни стоки. Тогава не ми идваше наум да правя бизнес от пътуванията си – както правят много други. Когато се зароди идеята за монетизиране на проекта, започнахме да изучаваме пазара и се опитахме да открием сходни услуги в интернет.

Нямаше такива. Тогава стана ясно, че стартъпът ни ще бъде от полза на пътешественици, каквито сме и ние, разказва Даря.

iPhone — САЩ, лекарства— Австралия, вино — Аржентина

Самите създатели наричат Grabr „Uber“ на пазаруването в чужбина. Услугата работи пределно просто и действително напомня механизъм за търсене и повикване на такси. Достатъчно е да се регистрирате в приложението, да изберете дестинация и да осъществите някоя от заявените поръчки.

По тази схема можете да публикувате собствена обява, посочвайки цената на стоката и сумата, която сте готови да предложите в качеството на награда за този, който се наеме да я изпълни.

Grabr ви избавя от необходимостта да чакате куриер или да плащате допълнителни такси на митницата. Обикновено наградата е еквивалентна на цената на пощенската доставка.

За да бъде прието предложение, трябва да свържете приложението към кредитната си карта: щом потвърдите поръчка, Grabr замразява съответната сума в сметката и я превежда на куриера-пътешественик, след като купувачът получи стоката. Доброволецът купува стоката със свои пари, които след това му биват връщани.

Сред поръчките са такива за нови модели iPhone, маратонки, ексклузивни парфюми, френски сирена – например бри с трюфели, ароматно аржентинско вино, жизнено важни лекарства и т.н.

5 начина да спестите пари, когато пътувате в чужбинаВнимавайте с местната валута

Колко можете да работите с услуга като Grabr?

Съгласно информацията, налична на официалния сайт на компанията, общата стойност на доставените стоки превишава 3.5 млн. долара. В системата са регистрирани над половин милион потребители.

Те всеки ден поръчват или изпълняват поръчки. Миналата година потребителите на Grabr са доставили стоки в 65 страни. Най-активните пазари са Перу, Бразилия, Аржентина, Русия, САЩ, Тайланд и Виетнам.

Как да попаднете в класацията на Forbes?

Най-често участниците в класацията Forbes 30 under 30 подават конкурсна заявка по собствена инициатива. Те попълват анкета, в която разказват за себе си, своя бизнес и с какво той заслужава вниманието на журито.

След преглеждане на заявките се излъчват и резултатите. Понякога участниците биват номинирани от други хора – в случая с Даря става дума за миналогодишен участник, който е информирал Forbes за бизнеса й.