Седем съвета за работещите от вкъщи

1993
Седем съвета за работещите от вкъщи

© pixabay.com

Работата от вкъщи може да бъде благословия и проклятие. Да се работи и живее на едно и също място създава предизвикателства – необходими са различни зони – работна и домашна.

Ако през последните седмици усещате, че продуктивността ви страда от липсата на подходяща среда, то следващите няколко съвета ще ви бъдат от полза. Те ще стимулират в положителна посока работната атмосфера у дома.

Въведете сутрешен режим
Подхождането към всеки един нов ден е ключов за успеха през работния ден. Всеки, който работи, има сутрешен режим. Това, че сте у дома, не означава, че може да се въргаляте в леглото до обяд. Дистанцирайте се от домашните задължения.

Оформете работно пространство
Неслучайно има понятие като домашен офис. Това трябва да е зона, в която, стъпвайки, вече се пренасяте в работна атмосфера.

Трябва ви график
Съставете списък на графика за деня. Ставане от леглото, старт на работния ден, време за хранене, почивки за отпускане и т.н. Спазвайте графика!

Много задачи, много задачи... много задачи...
Ако има неща, които се налага да извършите по време на работния ден, опитайте се да им намерите по-удачно време за случване. Например, трябва да се обадите на лекаря.

Свършете го, докато се наслаждавате на сутрешната си разходка. Докато варите паста за обяд, проверете електронната си поща, пуснете пост в социалните мрежи и т.н.

Бъдете готови да работите мобилно
Инвестирайте в покупки, които ви позволяват да работите мобилно. Ако имате смартфон, лаптоп, портативна Wi-Fi точка, зарядно за кола, може да работите от двора на вилата си, от близкия парк или от колата си.

Работни позиции, на които ви плащат, за да спите Разбира се, имат и още някои отговорности.



Идентифицирайте и елиминирайте нещата, които грабят от времето ви
Всеки един от нас може да се „подхлъзне“ и да се увлече по социалната мрежа или пък по някое предаване.

Определете кои са критичните моменти от работния ден и ги овладейте. Или им отделете конкретно време и продължителност, на които да се наслаждавате, или ги отложете за след края на работния ден.

Използвайте доказани техники
През 80-те години на 20 в. Франческо Кирило изобретява техника за управление на времето. Тя предлага да работим по 25 минути, следвани от 5-минутни почивки. Разбира се, разполагаме и с една по-голяма почивка – за обяд.


Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg