Шеф на банка тества кандидатите за работа доста нетрадиционно

5309
Шеф на банка тества кандидатите за работа доста нетрадиционно

Уолт Бетинджър, главен изпълнителен директор на инвестиционната банка Charles Schwab, иска да знае как тип човек сте преди да ви предложи работа. Неговият начин да разбере това обаче е малко нетрадиционен.

В интервю за New York Times, Бетинджър споделя, че когато наема служители се интересува най-вече от това какъв тип човек е кандидатът за работа и какъв е неговия или нейния характер.

"Задавам въпроси от рода на, Разкажете ми за най-големите си успехи в живота". Това, което търся е дали мирогледът на кандидата се върти около останалите или около него. Питам също така за най-големите им провали и дали те са били по тяхна вина или по вина на някой друг."


Вижте още: Въпросът, с който Лари Елисън подбирал най-умните служители

Има още нещо, което Бетинджър прави и то е уникално.

Той казва, че кани кандидатът за работа на закуска, но пристига в ресторанта по-рано, и моли мениджъра да объркат поръчката на човека, който ще се присъедини към него за закуска. Бетинджър също така казва, че всичко ще е наред и ще им остави добър бакшиш, но просто иска да объркат поръчката.

"Правя това, защото искам да видя как човекът ще реагира," споделя Бетинджър. "Това ми помага да разбера как се справя с неприятности. Разстройва ли се, обърква ли се или пък проявява разбиране? В живота е така и в бизнеса е така. Това просто още един начин да погледна в сърцето им, вместо в главата им."

Друга реакция на объркана поръчка за закуска може също да казва много за кандидата и това е, ако си замълчи и не каже нищо.

Бетинджър не казва това в интервюто си, но ако ви донесат погрешната храна и вие не го отбележите, това може да е знак за интервюиращия, че сте боязливи, обръщате малко внимание на детайлите, или пък не желаете да поправите грешката. Всичко това са сигнали, което не бихте искали да давате на потенциалния си работодател.

Разбира се, не би трябвало да правите голям проблем от това и определено не трябва да сте груби, но вероятно е по-добре да кажете нещо, учтиво и с уважение, отколкото да не кажете нищо.

"Всички правим грешки. Въпросът е как се възстановяваме след това и дали проявяваме уважение, когато другите правят грешки ?",  заключава Бетинджър.
 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg