Това училище няма еквивалент у нас

18284
Това училище няма еквивалент у нас

© AEA

Д-р Мария Цонова, която е директор Маркетинг и прием на нови ученици в Американо-английската академия, има професионален опит от над 10 години в областта на професионалното образование.

Тясното й сътрудничество с академията стартира през 2012 г., когато е поканена като преподавател. Успоредно с това, преди да се присъедини към екипа на AEA на пълно работно време, д-р Цонова развива кариера като управленски консултант, маркетинг мениджър и бизнес анализатор за период от 15 години, работещ за водещи български и международни компании.


Госпожо Цонова, Американо-английската академия предлага обучение в интернационална програма и обучение в билингвална система. Разкажете ни повече за тях.

Американо-английската академия е уникално по рода си училище, което няма еквивалент в България. При нас се обучават деца от над 35 различни националности и съответно с това, училището предлага две програми – интернационална и билингвална, всяка със своите специфики.

Това, което в най-голяма степен ни отличава от другите интернационални училища в София, е именно билингвалната система на обучение, която е разработена специално в съответствие с образователните потребности на българските ученици. Програмата е разработена в партньорство с ЧСУЧП „Абрахам Линкълн“ и е в пълно съответствие с изискванията на Министерство на образованието и науката.

Обучението в тази програма протича на български и на английски език и е подчинено на два образователни стандарта – американските стандарти Common Core и българските държавни образователни изисквания. За всеки завършен клас и етап на обучение учениците получават легитимни американски и български документи, които се признават както в България, така и в чужбина.

Интернационалната програма е изцяло подчинена на американските образователни стандарти. Обучението в нея протича единствено на английски език и програмата е предназначена основно за интернационалните ни ученици. Учениците в тази програма са основно деца на дипломати или на висши корпоративни мениджъри от големите мултинационални компании в София. И в двата случая децата най-често пребивават в България за период от 3 до 5 години и е изключително важно да придобият образование и сертификация, които са международно признати и осигуряват лесен достъп до други училища по света.

Напоследък наблюдаваме и един много интересен факт - някои от интернационалните ни ученици също проявяват интерес към билингвалната система на училището. Така например, през предстоящата 2017/18 учебна година в билингвалната програма ще се обучават ученици от Южна Корея и Финландия.

Учебното заведение, от което сте част, работи по уникална система. Вие предлагате допълнителни курсове на възпитаниците си, когато те изберат конкретен университет, например Кеймбридж. Дайте ни повече информация в тази насока.

Нашите ученици завършват 12 клас с американска диплома за средно образование, която се ползва с международно признание. Училището ни е носител на една от най-престижните международни акредитации - тази от Middle States Association, одобрена от Щатския департамент на образованието. Учениците в гимназиален етап имат възможност да участват и в допълнителни курсове от програмата Advanced Placement на College Board.

Курсовете са инвидидуални и се провеждат в нашето училище. Впоследствие цялата изпитна документация се изпраща в САЩ, а оценяването и сертифицирането се извършват от College Board. Програмата Advanced Placement се разработва индивидуално за конкретния ученик най-вече съобразно насоките, които е получил от университета, който е избрал, и специалността, в която ще учи.

Ваш ученик е приет да следва право в Кеймбридж. По каква система се обучава той в Американо-английската академия?

Той е редовен ученик в интернационалната ни програма. В момента е в 12 клас и се обучава при нас от три учебни години. Преди това е учил в различни образователни системи – немска и австрийска.

В случая става въпрос за много амбициозен, мотивиран и талантлив ученик. Още докато беше ученик в 10 клас, той вече имаше предначертан личен план за развитие и амбиция да следва право в Оксфорд или Кембридж. В крайна сметка се ориентира към университета в Кембридж, премина през една изключително тежка процедура по оценяване и вече е приет в престижното висше училище.

Той е един от учениците, които се възползваха от програмата Advanced Placement. Курсовете, по които се обучава допълнително, са държавно управление и политология, европейска история, немски език и културознание, икономика и психология. Впоследствие неговите резултати на международните изпити SAT, LNAT и Advanced Placement Exams го класираха в първите няколко процента на света. Държа, също така, да подчертая, че става въпрос за български ученик.

Знаем, че и вашият син с обучава в академията. Какво е предимството на обучението в АЕА, от гледната точка на родител?

Синът ми се обучава в Американо-английската академия от осем години. В момента е в 5 клас и е ученик в билингвалната система. Ползите от обучението в Американо-английската академия са много, но все пак ще се опитам да ги обобщя накратко.

На първо място, разбира се, бих поставила очевидното, а именно – отличното владеене на български и английски език писмено и говоримо. За сина ми вече е без значение на кой от двата езика пише, чете, разговаря или учи.

С първостепенна важност, също така, бих определила и образователните ползи от обучението в билингвалната система. Обучението съобразно двата образователни стандарта предполага, че три от основните предмети – математика, природни науки и обществени науки, се изучават пълноценно и на английски език, и на български, съответно по различни учебници и методики.

Това, което наблюдавам в крайна сметка, е, че той изгражда една по-устойчива и по-богата система от знания по тези три предмета. Основните концепции по предметите се припокриват и по този начин знанията му се затвърждават. Американският методически подход по правило е по-прагматичен и учебното съдържание е пречупено през призмата на множество практични примери от реалността.

Американските стандарти и стил на преподаване предполагат изграждането на критично мислене и умения за формиране на собствено мнение, представяне на идеи и изработване на решения. От друга страна, учебното съдържание в българската програма се поднася с по-стройна методика и е по-добре издържано теоретически.

Бих казала, че двете програми – българската и американската, при него се допълват и съчетават отлично.

Друга огромна полза от обучението в АЕА е досегът до различни култури и националности, който е изключително обогатяващ при изграждане на мирогледа и светоусещането на едно дете. Синът ми е на 11 години, а вече е общувал с деца от Германия, Южна Корея, Израел, САЩ, Доминиканската република, Австрия, Китай, Финландия, Великобритания, Турция, Полша, Гърция.

Освен че обогатява общата му културата, пребиваването в интернационална среда развива и определени комуникационни и социални умения, които смятам, че ще му бъдат изключително полезни в зряла възраст. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...