Бренан Аграноф е 17-годишен, но вече с доста опит.

Гимназистът балансира между домашните и работа на пълен работен ден, откакто е на 13-годишна възраст. Той е основател и изпълнителен директор на компанията HoopSwagg, стартъп за чорапи.

Това не е просто някакъв малък страничен проект на тинейджър. За четири години Аграноф е развил идеята си за спортни чорапи с интересен дизайн до доходоносен онлайн бизнес, който има продажби за над 1 млн. долара, пише CNN.

Вдъхновението идва през 2013 година по време на ученическа баскетболна среща. Там той забелязва, че повечето играчи носят еднотипни чорапи Nike. Тогава Аграноф се замисля какво би се случило, ако всеки един от тези чифтове чорапи бъде щампиран с оригинален дизайн.

Четири години по-късно HoopSwagg вече предлага над 200 оригинални дизайна, създадени от самия Аграноф – нещо средно между налудничави, фънки и леко иронични модели. Младежът планира клиентите му да могат да създават свой собствен дизайн за в бъдеще.

Компанията има между 70 и 100 поръчки на ден, като всеки чифт струва по 14.99 долара.

През тази седмица компанията направи и първата си инвестиция, след като придоби конкурентите от TheSockGame.com, като по този начин добавя над 300 допълнителни дизайна към портфолиото си.

В началото обаче HoopSwagg е малка компания. След като Аграноф ражда идеята за бизнеса с чорапи, прекарва 6 месеца в проучване на всичко, което му трябва – от логистика до машини за дигитално щамповане. След това отнася случая до двама потенциални инвеститори – неговите родители.

След настоятелна презентация, Аграноф получава заем от тях в размер на 3 хил. долара. В класически стартъп маниер, HoopSwagg стартира в семейния гараж в Шерууд, Орегон, намиращ се в близост до Портланд. Младежът инсталира машина за принтиране на дизайните и такава, която ги щампова, с помощта на родителите си. Той кара семейството си да купи колкото се може повече спортни чорапи от местния магазин.

Първата година на HoopSwagg е слаба. Мигът настъпва, когато за чорапите започва да се говори по социалните мрежи, благодарение на усилията на младежа да се позиционира успешно там.

Когато продажбите скачат, семейният гараж отеснява на Аграноф и семейството му построява помещение с площ 140 кв. м в техния имот, където гимназистът може да асемблира стоката и да я подготвя за изпращане.

Майка му се присъединява на пълен работен ден към начинанието на сина си. Аграноф има още 17 служители, които работят почасово.

Засега чорапите се продават главно чрез сайта на HoopSwagg, Amazon, eBay и Etsy. Следващите три години ще се повратни за компанията, смята създателят й, който иска да види стоката си по магазините възможно най-скоро.

Междувременно, Аграноф ще завърши гимназия 6 месеца по-рано. Той планира да се посвети изцяло на HoopSwagg след дипломирането си, тъй като сега прекарва по 6 часа дневно, работейки след училище.

Младежът казва, че е научил много по времето, когато е бил на 8-годишна възраст и е купувал неща от гаражни разпродажби, като след това ги е продавал чрез eBay.

„Реално уча как да правя това от известно време. Особено днес, когато цялата информация е налична в интернет, това, че си прекалено млад, не е причина да не се учиш как да бъдеш предприемач”, добавя Аграноф.