Той е на 17 години, а компанията му генерира $1 млн. годишни продажби

687
Той е на 17 години, а компанията му генерира $1 млн. годишни продажби

© Instagram.com

Само на 17-годишна възраст Суконе Хонг реализира предприемаческата си мечта, като създава не една, а две компании.

Първата, южнокорейска модна марка, на която той е главен изпълнителен директор, генерира продажби за над 1 млн. долара тази година и получава признание от Харвардския университет.

Втората е умен часовник с Брайлова азбука за незрящи, за който вече има хиляди поръчки.

Това е един от начините да си отмъсти на побойниците в училище.


“За мен беше трудно в училище. Тормозеха ме. Трябваше да намеря нещо, което може да промени живота ми,” казва Хонг пред CNBC.

Изграждането на марка

Тийнейджърът Хонг започва своето предприемаческо пътешествие преди четири години, когато е едва в осми клас.

Тъй като имал проблеми да се впише сред своите съученици в Сеул, той търсел нещо различно, което да ангажира вниманието му и се насочил към препродажбата на маркови дрехи през южнокорейската онлайн търсачка Naver.

Тъй като обаче разполагал само с около 150 долара в джоба си, които бързо “се изпарили,” той осъзнал, че трябва да смени тактиката си.

Хонг имал нужда от уникално предимство, което да продава продуктите му. Така, използвайки 5 000 долара заем от своите баба и дядо и с помощта на печатарска компания, той се заел да създаде собствен сайт за дрехи, предлагайки унисекс артикули с опростен и закачлив дизайн.

Така се ражда Olaga Studios.

“Нищо не се случваше в продължение на около седмица,” казва Хонг. “След това в понеделник сутринта имаше около 15 поръчки. До обяд бяха 50, а вечерта - 80. В онази седмица продадох 300 тениски.”

За трите години след това марката постига успехи в региона, генерирайки 1.2 млн. долара годишни продажби на шест азиатски пазара, като заема първо място в категорията „Тениски“ на Style Share.

Това дава възможност на Хонг да наеме 12 души, които да помагат с поддръжката на сайта. Това също така му позволява да върне на родителите си парите за училищни такси, които плащат за Американското международно училище в Сеул, в което се мести.

Брат и сестра печелят по над $30 000 на месец от копаене на криптовалутиЧетиринадесетгодишният Ишаан Такур и неговата сестра - 9-годишната Ааня, прекарват лятото си в изграждането на доходоносен бизнес по копаене на криптовалути

Точно там той получава вдъхновение за най-новото си бизнес начинание, което определя като истинското си призвание.

“Преди мислех, че бизнес се прави, само за да се печелят много пари,” казва Хонг. “След като смених училището, обаче получих добро образование.”

“Моят учител ми каза, че опитът ми може да бъде използван за създаването на бизнес, който да помага на други хора,” допълва той.

С Paradox Computers - компанията, която стои зад неговия умен часовник с Брайлова азбука, той има за цел да направи точно това.

Намирането на подкрепа от инвеститори

Умните часовници, които дават възможност на незрящи да получават информация в реално време, като текстови съобщения от телефона си, са на пазара от няколко години.

Много високите цени на тези продукти, които обикновено надхвърлят 300 долара, ги правят недостъпни за много хора с увреждания.

След като работи по училищен проект за хората с увреждания, Хонг осъзнава това неравенство и решава, че трябва да има друга, по-достъпна опция.

“Смятам, че това е много несправедливо и в същото време добра възможност за бизнес”, казва Хонг.

Затова той се заема да проучи пазара, като разговаря с незрящи хора, за да разбере какви са техните нужди, както и с инженери, с които да изготвят съответните решения.

След това, използвайки контактите от своя моден бизнес, Хонг намира инвеститор, който подкрепя неговата визия с вложение на стойност 300 000 долара срещу 30% дял в компанията.

“Опитът ми като главен изпълнителен директор ми помогна,” казва той. “Научих, че въпреки че нямам опит в технологичния сектор, мога да наема всичките тези хора.”

Шест месеца по-късно от струващият 80 долара умен часовник с Брайлов азбука на Paradox Computers са продадени стотици бройки, като в момента се договаря предварителна поръчка за 3 000 броя за Китай. Въпреки успехите си в бизнеса, Хонг казва, че продължава да гледа сериозно на образованието си.

“Когато бизнесът се разрастваше бързо, се замислях да прекъсна образованието си. Срещнах се обаче с много шефове на компании и всички те ми казаха, че трябва да се запиша в университет,” казва тй.

И кой знае, като гост лектор и ментор в Харвардския и Станфордския университет, усилието може би си заслужава.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg