През 2007 г. Тод Матърн удря дъното. Той е арестуван за продажбата на стероиди и е осъден на 7 години затвор, макар че това е първото престъпление, в което е уличен. Какви промени обаче могат да настъпят за едно десетилетие?

Днес Матърн е успешен предприемач и основател на Extreme SMS - платформа за маркетинг чрез смс-и, която свързва компаниите директно с клиентите и генерира шестцифрени месечни приходи.

Преди да попадне в затвора, Матърн се фокусирал върху това, с което не разполага в живота - пари. Той има финансови проблеми и търси пряк път към заработването на малко допълнителни средства. Последвалата от това присъда послужила като повик за събуждане и променила начина, по който гледа на живота.

Вместо да се концентрира върху това, което няма, Матърн се концентрирал върху това, което прави и как може да го сподели с другите.

“Когато отидох в затвора, това бе като смъртна присъда,” споделя Матърн пред Entrepreneur. “За да оцелея, трябваше да променя отношението си. Започнах да се концентрирам върху това какво мога да дам на хората и как мога да им помогна. Пренесох това отношение към всичко, което правя. Това ме доведе до създаването на собствена компания и ми даде сили да успея: Успявам, само когато първо помагам на други да успяват.”

Отдадеността на Матърн да помага на другите намалява присъдата му, тъй като в затвора той преподава на други затворници. Въпреки това след излизането му от затвора му предстояла тежка битка. Малко компании имали желанието да рискуват с бивш затворник.

На фона на ограничените си опции, Матърн приел работа на нефтена платформа в океана, докато в същото време се самообучавал в дигиталния маркетинг.

“Знаех, че ако отново се фокусирам основно върху правенето на пари, отново щях да попадна в задънена улица,” казва Метърн. “Вместо това се концентрирах върху това как с моите умения да помагам на другите. Колкото повече научавах за дигиталния маркетинг, толкова повече осъзнавах колко неефективни са повечето дигитални канали за комуникация. Поставих си за задача да открия маркетингов канал, който да работи. Това ме отведе до текстовите съобщения.”

Средният процент на отваряне при текстовите съобщения е 98, в сравнение с близо 20% при маркетинговите кампании по имейл, според данни на MailChimp. Текстовите съобщения също генерират отговор средно в рамките на 90 секунди. За сравнение, средното време за отговор при имейлите е 90 минути. Матърн вече знаел, че ще се насочи към смс-ите.

“Смартфонът е мястото, където клиентите взимат всичките си големи решения в живота,” казва той. “Защо тогава компании не рекламират на клиентите си там?”

Матърн се залавя за работа, като започва да управлява SMS маркетингови кампании от името на свои клиенти, използвайки добре позната маркетингова платформа за смс-и. То също така водел малка менторинг програма, помагайки на други предприемачи да започнат с онлайн маркетинга.

С разрастването на бизнеса му той запазва фокуса си върху това да помага на други собственици на малки компании и организации, вместо самият той да преследва парите.

Колкото повече се концентрирал върху SMS маркетинга, толкова повече успех носел Матърн на своите клиенти, бавно разраствайки клиентската си база от малки компании до големи корпорации.

В крайна сметка обаче неговият успех се сблъсква с преграда. Неговият проблем – да прокара текстовите съобщения през филтрите на мобилните оператори. Всеки мобилен оператор има филтри за спам, които пречат подобни съобщения да достигат до потребителите. Дори и ако компанията ти не праща спам, мобилните оператори пречат на съобщенията ти да достигат до хората.

Матърн осъзнава, че тези сложни филтри правят почти невъзможно изпращането на маркетингови съобщения до голям брой хора. Нито едно от приложенията за текстови съобщения на пазара не можело да пробие тези филтри, затова, като истински предприемач, Матърн разработва собствено приложение на име ExtremeSMS.

“ExtremeSMS на практика гарантира, че текстовите съобщения ще бъдат прочетени, заобикаляйки филтрите,” казва той. “Приложението е напълно законно и в момента предлага най-ниската цена в тази индустрия.”

Пътят на Матърн до успеха като предприемач може да е нетрадиционен, но резултатът – компания, която генерира шестцифрен доход всеки месец, е наистина животопроменящ. Матърн се гордее с това, което е постигнал, но винаги припомня на своите клиенти, че смс-ите, както всеки канал на комуникация, имат ограничено действие.

“Да успееш да доставиш своето послание до хората е половината битка и точно в тази част помагам аз,” казва той. “В крайна сметка обаче трябва да предлагаш нещо стойностно. Внасянето на стойност във всяка комуникация е от ключово значение за професионалния и личния успех.”