Тенис звездата Мария Шарапова е спечелила 5 титли от Големия шлем и до момента е заработила 38 млн. долара от наградни фондове. Доходите ѝ в последните 12 месеца възлизат на 21.9 млн. долара, като от тях 20 млн. долара са от рекламни договори.

31-годишната рускиня се представи слабо на тазгодишното издание на Откритото първенство на САЩ (US Open), но въпреки това не показва признаци, че е намалила темпото.

Тя все така мисли за тенис кариерата си, но при положение че тя е към края си, налице вече са и планове за след спорта. Ето защо още през 2012 г. Шарапова основава компанията си Sugarpova, а днес все повече от когато и да било мисли за нейното развитие.

„Когато си млад, успешен и нещата ти се получават, всичко е лесно за теб и животът ти и може би си мислиш, че ще продължи така и за в бъдеще", казва тенисистката през CNBC. "Важно е обаче да сме реалисти за това, което може да се случи още утре. Като например контузиите", допълва тя.

Шарапова се бореше със сериозна контузия в рамото през 2008 г., а след това изтърпя и 15-месечно наказание за употреба на допинг, след като даде положителен тест за мелдоний в началото на 2016 г.

Отсъствието на Шарапова от тенис кортовете през 2016 и 2017 г. обаче е запълното по най-добрия възможен начин. Тя се записва и завършва два от курсовете на Harvard Business School, които развиват бизнес уменията ѝ.

„Завърших курсовете за мениджмънт и лидерство", казва още Шарапова пред CNBC. Опитът тества най-вече умението ѝ за управление на собственото ѝ време. „Това бе като работа, защото ставах сутрин рано, след което ми се налагаше да уча и да посещавам курсовете“.

"И когато дойдеше петък и си мислих, че е време за излизане, осъзнавах, че не мога да го направя и имах нужда единствено от сън."

Най-ценните си уроци Шарапова получава от хората, които среща там. „Бях обградена от хора, които са по-възрастни от мен, по-умни и по-опитни в бизнеса.“

Рускинята дава съвет и към днешните предприемачи: „Грешките в бизнеса идват, когато не сме ангажирани във взимането на ежедневните решения или когато намалим темпото. Когато компанията е твоя и името е на продукта ѝ, бих препоръчала да поемем инициативата от първия ден и за взимането на всички решения. Това е изключително важно. И ще бъде по-важно за вас в бъдеще, отколкото онези 20-25 мин, които прекарваме в социалните мрежи с цел да се разнообразим.

Шарапова съветва задачите, които не искаме да вършим или правим с отегчение – онези, които са последни в списъка ни, да свършим веднага, след като започне работния ден.

"Мисля, че по този начин ще стигнете далеч", казва тя.