Когато фитнесите все ще работеха с пълния си капацитет, а бутиковите фитнес занимания бяха като социални събития, Брин Пътнам - основател и главен изпълнителен директор на Mirror, вече обмисляла начини как да подобри тренировките си у дома.

“Постоянно имах усещането, че когато тренираш у дома, жертваш качеството заради удобството,” разказва Пътнам пред CNBC. “Поставяш велоергометър или пътека за бягане в малкия си апартамент или пък търсиш съдържание в YouTube и гледаш видеа на малкия си телефон, докато се опитваш непохватно да тренираш.”

Затова Пътнам решава да направи нещо по въпроса. Тя създава Mirror - “почти невидимо” умно, технологично огледало, което позволява на потребителите да стриймват тренировки и фитнес занимания от дома, докато се гледат как самите те тренират.

Цялото това удоволствие струва 1 495 долара за оборудването и 39 долара на месец за достъп до съдържанието.

Това обаче не е всичко — Пътнам успява да направи всичко това, докато е бременна.

През юни 2020 г. Lululemon купи Mirror за 500 млн. долара, а Пътнам, която сега е 37 г., остана на поста главен изпълнителен директор.

Ето как тя успява да създаде бизнес за стотици милиони долари, докато очаква бебе.

Представете си по-добра тренировка у дома

През 2016 г. Пътнам била “в началото на бременността си и се борела със сутрешното гадене,” казва тя. Стигането до фитнеса вече ставало трудно от логистична гледна точка.

“Да си направя резервация, да ходя 20 минути до фитнеса, да тренирам с по-млади и по-атлетични хора, това вече не беше за мен,” казва тя.

Преди това Пътнам е танцувала професионално балет от 16-годишна възраст с Балета на Ню Йорк и когато се оттегля, създава курс за интензивни тренировки на име Refine Method през 2010 г.

“Започнах да мисля как да взема това, което бях създала в реалния живот и да го пренеса в дома,” казва Пътнам.

Например във фитнеса инструкторите записвали тренировките на бели дъски, използвали хронометър, за да следят времето и предоставяли на участниците съвети в реално време за засилване на трудността на упражненията.

“Те стояха най-отпред и вдъхновяваха хората да дават най-доброто от себе си,” казва тя.

Шестима души, които забогатяха по време на Голямата депресияКогато Голямата депресия е в разгара си през 1933 година, безработицата в САЩ надвишава 20%, а брутният вътрешен продукт на страната се е сринал с 30%

Като елитна балерина Пътнам била прекарала по-голяма част от живота си пред огледала. Чак след като прави проучване сред членовете на Refine Method обаче, тя разбира, че огледалото е “идеалното нещо, което комбинира всичките тези малки части заедно,” обяснява тя.

Визуалната обратна връзка, която клиентите получават от това, че се гледат, докато тренират, създава “невероятен енергиен кръг, който ги вдъхновява да полагат още повече усилия,” казва Пътнам.

Защо да не се използва това за виртуалното стриймване на тренировки?

Презентации пред инвеститори в деветия месец на бременността

Когато идва време да представя проекта си Mirror пред потенциални инвеститори, Пътнам вече е в деветия месец на бременността си.

“Бе много изнервящо да съм сама жена основател на компания без технически умения, която представя прототип на нещо, което изглежда красиво, но не и функциониращо, докато съм много бременна,” разказва тя. (Съпругът на Пътнам, който е инженер, създава прототипа.)

Някои от инвеститорите и предприемачите съветват Пътнам да си намери съосновател, който е мъж и има технически опит, и й препоръчват да изчака да роди и след това да набира средства.

“Научавате много бързо кои инвеститори разбират визията ви и кои не,” казва тя.

Пътнам обаче не отстъпва: “Смятах, че имаме наистина страхотен продукт и пазарът беше готов за тази възможност,” казва тя. “Не исках да пропусна своята възможност с първия си бизнес.”

Кърмене и разрастване на бизнеса

В деня, в който се ражда нейният син Джордж, тя подписва договор за финансиране на стойност 3 млн. долара от First Round Capital, докато още е в болницата. Две седмици след това тя се връща на работа с помпа за кърма в ръка.

Първите средства, набрани от Mirror, отиват за проектирането и разработването на функциониращ прототип (с хардуер, софтуер и съдържание), който след това да пристъпи към масово производство и пускане на пазара, казва Пътнам.

Две години след като затваря първия кръг за набиране на финансиране, Mirror стартира през 2018 г. Във втората си година Mirror генерира 150 млн. долара приходи с екип от 125 души. До 2019 г. компанията е набрала 72 млн. долара инвестиции.

През септември Lululemon купува компанията срещу половин милиард долара в брой, което позволява на Mirror да се разрасне “много по-бързо с много по-голяма сигурност,” казва Пътнам. “Смятам, че в случая с Lululemon и Mirror едно плюс едно прави пет. Затова потенциалът за ръста и на двете компании е наистина неограничен.”

И двете й бебета растат.

“Има толкова много случаи, в които трябва да избираш между бебето и бизнеса си като майка и основател на компания, което е сърцераздирателно,” казва Пътнам. “За мен беше важно да си напомням, че някой ден синът ми ще се събуди, ще ме погледне и ще се гордее с това, което съм изградила и ще бъде вдъхновен, че и той може да създаде всичко, което поиска.”