Всяка ситуация може да бъде значително подобрена - уникален бизнес модел

Всеки мениджър се стреми да направи най-доброто за компанията си, като ежедневно взема решения в сложна вътрешна и външна среда, които да носят стабилност и развитие на фирмата.
За тази цел винаги трябва да се взема предвид и принципът на Теория на ограниченията (ТОС) ,,Всяка ситуация може да бъде значително подобрена‘‘.
Този принцип е развит на база физичния закон – ,,Капацитетът на най-слабото място в системата определя капацитета на цялата система.‘‘
Спрямо анализа на ТОС този физичен закон действа във всички видове бизнес и други структури.
Необходимо е да се направи цялостен анализ на една компания, за да се открие тясното място, което може да бъде и извън нея, трябва да се провери дали ограничението не е в доставчиците или клиентите.
Трябва да се премахне ограничението, което не позволява на компанията да расте значително.
Каква да бъде нашата управленска стратегия - локални подобрения или глобална промяна в стратегията на бизнес модела?
Ето един интересен пример с финансова институция, който важи и за всички други видове бизнеси.
Ако трябва да направим анализ на една финансова институция, ще се даде много висока оценка за организацията и управлението на нейните мениджъри.
Ако трябва да търсим подобрения по стандартния начин, винаги ще могат да се направят локални промени, които няма да донесат значителни подобрения за финансовата институция, а ще се получи ефектът ‘‘лъскане на ябълката‘‘- изразходване на много енергия за малки и незначителни козметични подобрения.
Ако направим цялостен анализ чрез ТОС, веднага ще видим възможността за значително подобрение на икономическите показатели на тази финансова институция – значително увеличаване (30%, 50% или 100%) на отпуснатите кредити и значително намаляване на лошите кредити.
Чрез ТОС анализ разбираме, че тясното място не се намира във финансовата институция, а в нейните клиенти.
Потенциалните клиенти не винаги са подготвени да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и затова те не предприемат никакви действия, което води до ниското търсене за финансиране.
Клиентите, които вече са взели кредити, не винаги умеят да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и поради тази причина се получават високи нива на лоши кредити.
Решението на този казус е в подкрепа на потенциалните клиенти в създаването на бизнес план с висока пазарна стойност, който е изграден съвместно с утвърдени консултантски организации.
Този казус важи за всички видове индустрии. За да може една компания да постигне финансов растеж, нейните партньори, доставчици и клиенти също трябва да се развиват - ,,Печеля-Печелиш‘‘.
Детайли по този казус ще бъдат разгледани на конференцията REFRESH НА БИЗНЕСА, 25.01.2022, х-л Hyatt Regency Sofia - https://bit.ly/3q878O4
Българският бизнес
- Мобилната платформа за пазаруване tbi buy в партньорство с магазини ЗОРА
- Минималистичен дизайн: Системата Planar от Hörmann
- Първа копка на Kenar Residence и AMur Homes на бул. Сливница