Всяка ситуация може да бъде значително подобрена - уникален бизнес модел

714
Всяка ситуация може да бъде значително подобрена - уникален бизнес модел

Всеки мениджър се стреми да направи най-доброто за компанията си, като ежедневно взема решения в сложна вътрешна и външна среда, които да носят стабилност и развитие на фирмата.

За тази цел винаги трябва да се взема предвид и принципът на Теория на ограниченията (ТОС) ,,Всяка ситуация може да бъде значително подобрена‘‘.

Този принцип е развит на база физичния закон – ,,Капацитетът на най-слабото място в системата определя капацитета на цялата система.‘‘

Спрямо анализа на ТОС този физичен закон действа във всички видове бизнес и други структури.

Необходимо е да се направи цялостен анализ на една компания, за да се открие тясното място, което може да бъде и извън нея, трябва да се провери дали ограничението не е в доставчиците или клиентите.

Трябва да се премахне ограничението, което не позволява на компанията да расте значително.

Каква да бъде нашата управленска стратегия - локални подобрения или глобална промяна в стратегията на бизнес модела?                         

Ето един интересен пример с финансова институция, който важи и за всички други видове бизнеси.

Ако трябва да направим анализ на една финансова институция, ще се даде много висока оценка за организацията и управлението на нейните мениджъри.

Ако трябва да търсим подобрения по стандартния начин, винаги ще могат да се направят локални промени, които няма да донесат значителни подобрения за финансовата институция, а ще се получи ефектът ‘‘лъскане на ябълката‘‘- изразходване на много енергия за малки и незначителни козметични подобрения.

Ако направим цялостен анализ чрез ТОС, веднага ще видим възможността за значително подобрение на икономическите показатели на тази финансова институция – значително увеличаване (30%, 50% или 100%) на отпуснатите кредити и значително намаляване на лошите кредити.

Чрез ТОС анализ разбираме, че тясното място не се намира във финансовата институция, а в нейните клиенти.

Потенциалните клиенти не винаги са подготвени да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и затова те не предприемат никакви действия, което води до ниското търсене за финансиране.

Клиентите, които вече са взели кредити, не винаги умеят да управляват бизнеса си в сложна икономическа ситуация и поради тази причина се получават високи нива на лоши кредити.

Решението на този казус е в подкрепа на потенциалните клиенти в създаването на бизнес план с висока пазарна стойност, който е изграден съвместно с утвърдени консултантски организации.

Този казус важи за всички видове индустрии. За да може една компания да постигне финансов растеж, нейните партньори, доставчици и клиенти също трябва да се развиват - ,,Печеля-Печелиш‘‘.

Детайли по този казус ще бъдат разгледани на конференцията REFRESH НА БИЗНЕСА, 25.01.2022, х-л Hyatt Regency Sofia - https://bit.ly/3q878O4


Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg