Компаниите изразходват много ресурси за комуникацията на корпоративните ценности, мисия и визия. Дори и най-вдъхновяващите от тях обаче може да останат на заден план за служителите по време на всекидневната работна суматоха, пише Harvard Business Review.
За да се чувстват ангажирани и удовлетворени, хората имат нужда от вътрешно чувство за цел. Както установява проучване на Deloitte, служителите са лоялни към компании, които подкрепят собствените им кариерни и житейски амбиции – това, което е значимо за тях.
Независимо от кариерното ниво, на което сме, и индустрията, за която работим, всички трябва да намерим лично чувство за смисъл в това, което правим, коментира HBR.
1. Какво правите най-добре? Кои работни дейности изискват по-малко усилия от ваша страна? Какво е следващото нещо, което искате да предприемете, защото вярвате, че сте най-добрият човек за това? За какво бяхте най-добре оценени през цялата си кариера?
Идеята тук е да се помогне на хората да идентифицират своите силни страни и от там да разкрият своите възможности.
2. Какво ви харесва? Какво очаквате с нетърпение да правите в една типична работна седмица? Какво в работния календар ви зарежда с енергия? Ако можехте да планирате работата си без ограничения, как бихте прекарали времето си?
Тази линия въпроси подчертават стойността на работата на служителя.
4. Какво ви дава импулс да вървите напред? Кои от нещата, които учите, ще ви бъдат от полза в бъдеще? Какво си представяте за себе си по-нататък? Как работата ви днес ви доближава до това, за което мечтаете?
Целта тук е да се покаже на служителите как днешната работа им помага да напредват към бъдещи цели.
5. Какво е отношението ви към другите? Кои работни партньорства са най-добри за вас? Как вашата работа подобрява вашите семейни и социални връзки?
Тези въпроси насърчават хората да мислят и насърчават взаимоотношения, които правят работата им по-смислена.