Защо добрите служители напускат?

3505
Защо добрите служители напускат?

© pixabay.com

Причините за напускането на най-добрите служители са няколко. Познавайки ги, работодателят може да контролира ситуацията и да не допуска загуба на ценни кадри.

Първа причина: мотивация

Главната причина е мотивацията. Успешните служители напускат, тъй като са добри в това, което правят. Те бързо израстват в компанията, в която работят. Както по вертикала, така и като цяло във фирмата.

Решението. Основната грешка, която може да направи работодателят в тази ситуацията, е да се опита да убеди служителя да остане, само повишавайки заплатата му. Когато предлагате повече пари, но не и перспективи, човекът няма причина да остане задълго. Затова главното е да успеете да напипате пулса и да разберете какво кара най-добрите работници да дават най-доброто от себе си и да не искат да напускат.

Втора причина: недооцененост

Компанията привиква към своя служител, престава да го хвали, да го забелязва и започва да го възприема като даденост. Така последният постепенно губи мотивация и все повече се убеждава, че трябва да напусне.

Решението. Пуснете в действие прозрачна програма за оценка на успеха на цялата компания. Качествено оценявайте и поощрявайте. Не само с пари, но и с добри думи.

Трета причина: възможности

Успешният служител винаги ще иска нови и интересни варианти. Той е уверен в своите възможности и поради това е в постоянно търсене.

Решението. В такъв случай трябва редовно да разказвате за плюсовете и минусите на другите индустрии, да показвате на човека добрата алтернатива, т.е. обяснявайки, да го убедите, че мястото му е в компанията. Разберете какво иска служителят и му дайте възможност да се развива.

9 постъпки на шефовете, заради които добрите служители напускатХората не напускат работата си - те напускат мениджъра си

Четвърта причина: конфликти

Колкото по-успешен е един служител, толкова по-добре той разбира във времето, че носи на компанията много ползи, а това означава, че започва да изисква все повече преференции. Например по-висока заплата, по-добър социален пакет, по-добро отношение към себе си и т.н. Успешните служители често са харизматични. Няколко такива в един колектив е бомба със закъснител.

Решението. Създайте в колектива оптимален микроклимат, така че успехът да не е свързан с култ към личността.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Трансформация на тютюневата индустрия. Как го прави БАТ?

Вижте какво заяви Крис Проктър - главен научен директор на Бритиш...