Защо добрите служители напускат?

3200
Защо добрите служители напускат?

© pixabay.com

Причините за напускането на най-добрите служители са няколко. Познавайки ги, работодателят може да контролира ситуацията и да не допуска загуба на ценни кадри.

Първа причина: мотивация

Главната причина е мотивацията. Успешните служители напускат, тъй като са добри в това, което правят. Те бързо израстват в компанията, в която работят. Както по вертикала, така и като цяло във фирмата.

Решението. Основната грешка, която може да направи работодателят в тази ситуацията, е да се опита да убеди служителя да остане, само повишавайки заплатата му. Когато предлагате повече пари, но не и перспективи, човекът няма причина да остане задълго. Затова главното е да успеете да напипате пулса и да разберете какво кара най-добрите работници да дават най-доброто от себе си и да не искат да напускат.

Втора причина: недооцененост

Компанията привиква към своя служител, престава да го хвали, да го забелязва и започва да го възприема като даденост. Така последният постепенно губи мотивация и все повече се убеждава, че трябва да напусне.

Решението. Пуснете в действие прозрачна програма за оценка на успеха на цялата компания. Качествено оценявайте и поощрявайте. Не само с пари, но и с добри думи.

Трета причина: възможности

Успешният служител винаги ще иска нови и интересни варианти. Той е уверен в своите възможности и поради това е в постоянно търсене.

Решението. В такъв случай трябва редовно да разказвате за плюсовете и минусите на другите индустрии, да показвате на човека добрата алтернатива, т.е. обяснявайки, да го убедите, че мястото му е в компанията. Разберете какво иска служителят и му дайте възможност да се развива.

9 постъпки на шефовете, заради които добрите служители напускатХората не напускат работата си - те напускат мениджъра си

Четвърта причина: конфликти

Колкото по-успешен е един служител, толкова по-добре той разбира във времето, че носи на компанията много ползи, а това означава, че започва да изисква все повече преференции. Например по-висока заплата, по-добър социален пакет, по-добро отношение към себе си и т.н. Успешните служители често са харизматични. Няколко такива в един колектив е бомба със закъснител.

Решението. Създайте в колектива оптимален микроклимат, така че успехът да не е свързан с култ към личността.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg