Ако си представите типичния притежател на автомобил Rolls-Royce, това вероятно е някой с побеляла коса и с бели обувки за голф.

Това, в крайна сметка, са огромни, удобни автомобили, създадени за комфорт, на който богати хора, които вече са се оттеглили от бизнеса, биха се наслаждавали.

Ако обаче попитате клиенти на Rolls-Royce, истинската цел на автомобилите от марката не са просто тишината и комфорта, придобити след цял живот мъки. Тук става въпрос за престиж, статус и за удоволствието от един продукт, който има достатъчно късмет да могат да си позволят, докато косата им все още не е побеляла.

Когато наскоро обявиха рекордните си продажби за 2021 г. (около 5 600 автомобила продадени в световен мащаб) от Rolls-Royce също така информираха, че средната възраст на клиентите на марката в САЩ и по света е едва 43 г. Това също така означава, че много от купувачите са много по-млади - в 20-те и 30-те си години.

Като Макси Каан-Лили, 30-годишен имотен агент и модел от Флорида. Нейният Rolls-Royce Dawn е единственият й автомобил и тя се движи навсякъде с него, пише CNN Business.

Базовата цена на модела Dawn започва от над 350 000 долара, а Каан-Лили счита своя автомобил както за символ на успеха, така и за инструмент за бизнес. Клиентите са впечатлени, когато ги вземам от летището и ги транспортирам за оглед на имот в комфорта и разкоша, които предлага един Rolls-Royce, казва тя.

"Rolls-Royce е символ на успеха. Затова, когато стигнах до този етап в моята кариера, реших, че това е инвестиция, която искам да направя, защото така човек инвестира в себе си, всъщност", допълва Каан-Лили.

Малко други луксозни марки автомобили имат толкова ниска средна възраст на купувачите, като Rolls-Royce. Марката е собственост на BMW, която притежава и британската марка Mini. Средната възраст на купувачите на Mini в САЩ е 52 г., а на самата марка BMW – около 55.

Данни на консултантската компания IHS Markit от третото тримесечие на 2021 г. показват, че Rolls-Royce може да се похвали с по-голям процент купувачи на възраст под 45 г. от много други луксозни и екзотични марки, в това число Mercedes-Benz, Audi, Lexus и дори Lamborghini.

Причината може би се крие в голямата разлика във възрастта между богатите и супербогатите. Хората на пазара, в който Rolls-Royce се цели – разполагащите с достатъчно пари, за да похарчат между 300 000 и над 500 000 долара за кола, са средно по-млади от онези, които са просто богати.

Проведени наскоро проучвания от консултантската компания Spectrem Group показват, че хората с лично състояние в размер на между 1 млн. и 25 млн. долара са средно на възраст около 62 г. Онези с лично състояние в размер на 25 млн. долара или повече са средно на възраст 48 г.

Как COVID-19 помогна за рекордните продажби на Rolls-Royce?Шефът на производителя на луксозни автомобили Rolls-Royce заяви, че причинените от COVID-19 смъртни случаи са помогнали на марката да продаде рекорден брой автомобили през миналата година след като заможните купувачи са осъзнали, че “животът може да бъде кратък ”

Според главния изпълнителен директор на Rolls-Royce за Америка Мартин Фритчис купувачите на марката са предприемачи, елитни спортисти и хора от развлекателната индустрия. Той не ги описва като хора, които просто имат добре платена работа и са спестявали и инвестирали внимателно през годините, въпреки че има и такива.

Клиентите на Rolls-Royce в повечето случаи печелят парите си, докато са все още достатъчно млади, за да им се наслаждават. И не чакат.

Някои други фактори също помагат на Rolls-Royce да привлича клиенти, които са дори малко по-млади от средностатистическите супербогаташи. Първо, продуктите се промениха много в последните няколко десетилетия.

Освен легендарните и огромни модели Phantom, Rolls-Royce пусна на пазара по-малки, но далеч не компактни модели, като Ghost. Друг предпочитан модел от по-младите купувачи е представеният през 2019 г. SUV модел Cullinan.

Фади Зая е 36-годишен консултант по луксозните автомобили в Лос Анджелис. Той помага на заможни клиенти да си купуват редки супер луксозни автомобили. Той купува за себе си Rolls-Royce Cullinan, но признава, че отначало не харесал колата. Сега е любимата му.

"Познавам други хора, от по-младото поколение, които харесват SUV, защото носи едно по-младо усещане," казва той.

Друга опция, която привлича по-младите купувачи, е пакетът по избор Черна значка. Във версиите на Rolls-Royce с този пакет хромираните части, като предната решетка и емблемата на марката, са направени от тъмен хром. Окачването на тези модели също така е малко по-спортно, доколкото това важи за един Rolls-Royce.

Опцията Черна значка е създадена специално, за да привлича по-младите купувачи, които предпочитат нещо не толкова лъскаво, като традиционния за Rolls-Royce светъл хром, и изглежда засега действа.

Rolls-Royce наскоро пусна собствена социална мрежа и приложение Whispers, които са налични само за собствениците на автомобили от марката.

Над една четвърт от притежателите на Rolls-Royce в Северна и Южна Америка са членове на Whispers и те са по-млади. Приложението предоставя достъп до свят от други хора със сходни вкусове и баланси по банковите им смети.