Зелените технологии вече не са само експеримент и тест. Те са основа и неизчерпаем източник на добавена стойност.

Те осигуряват кратък път от технологични и софтуерни решения до решения за потребителите, заяви Иван Иванов, управляващ директор на LG Electronics България, по време на панел Бъдещето на технологиите от форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

От друга страна, най-важният компонент е, че спестяват разходите. В условията на висока конкуренция, те дават на компаниите, които ги използват, много по-голяма доходност и реализация.

Най-голямата грешка би била това да се възприемат като екзотика, смята Иванов. Трябва да има много съществен анализ на това какви са съществуващите зелени технологии.

Друг зелен компонент е потребителското доверие. Хората, гледайки цялата инфраструктура, която се изгражда от технологичните компании и притеснявайки се за начина на живот в бъдеще, правят директна връзка между тези две неща.

Потребителите, виждайки по-ефективния продукт или решение, поставено на точното място, всъщност взимат по-лесно решение да използват тази технология.

Технологичните компании без зелени решения не могат да оцеляват. Нашият сектор е много показателен за това, по отношение на оцеляването.

В последните 20 г. ще видите множество компании гиганти с изключителна инфраструктура в световен мащаб, които за едно десетилетие отиват в зоната на знак минус.

Средата се променя много бързо. В нашата компания зелените технологии са номер едно", заяви Иванов.

Използването на изкуствения интелект вече не е нещо от бъдещето. Много технологични решения днес до голяма степен са плод на изкуствения интелект.

В една част от нашия бизнес, ние в LG, работим с продукти за крайния клиент. Продуктите, които ние предлагаме, не са само визия или, ако говорим за битова техника - използване, но и комуникация, връзка с усещането и начина на живот на потребителя.

България е подходящо експериментално поле, където съответните компании могат да създадат една добра база.

България е подходящ пазар, за да се тестват нагласите на клиентите. Българският потребител е изключително технологично ориентиран. Това е идеалната база за развитие, според нас, каза още Иванов.

Спонсори на проявата през 2017 г. са Уникредит Булбанк, Алкомет, Адмирал Маркетс, Сирма Груп Холдинг, Amundi Asset Management, iuvo, Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс, Регус България, LG, Mastercard, Garitage Park и Американският университет в България.

Медийни партньори на Шумът на парите' 2017 са Novini.bg, Economic.bg, Broker.bg, списание Икономика, Kaldata.com, Offnews, SmartMoney.bg и Enterprise Europe Network.

Повече информация за лекторите и програмата на събитието може да намерите на https://profit.bg/forum/ или във Facebook.