На нас - като един от най-дразнещите рекламодатели в YouTube, социалните мрежи ни се отразяват много добре, но не толкова на потребителите, на които се налага постоянно да гледат реклами със сочни бургери.

Foodpanda не е от големите рекламодатели в социалните мрежи, но това, което пускаме в тях, прави силно впечатление. Това заяви Ивайло Нецов, управляващ директор на Foodpanda, по време на първото издание на технологичното събитие Digital Trends.

Той и се съгласи с думите на Велизар Величков от 1ForFit, че днес е много важно да се работи с точните инфлуенсъри.

Ние работим активно с инфлуенсъри и тази година сме се спрели на правилния микс от хора. Имаме както диджитъл, така и селебрити инфлуенсъри. Пример за последните е Владо Карамазов. С него имаме няколко проекта. Последно заснехме страхотно видео, което скоро ще разпространим по всички канали. Връщайки се към темата за избора на инфлуенсъри, Нецов каза, че миксът, който са избрали тази година, са хора, с които компанията се асоциира.

Смятаме, че те са подходящи за нашия бранш и нашия бранд, уточнява управляващият директор на Foodpanda.

Владо Карамазов, например, е популярно лице от телевизионния екран. Другите ни инфлуенсъри обаче не са тв звезди. Стан и Стефи са блогъри. Те създават уникално съдържание. Наръчникът на Стан в момента е номер 1 на книжния пазар. Една медия дори беше казала, че е български будител. Този човек прави готини неща, сподели Нецов и допълни:

"Работим и с едно семейство, което олицетворява модерната двойка. Заснехме видео, в което показваме реални ситуации. В наши дни начинът ни на живот е много динамичен. Животът ни се променя толкова бързо, че нямаме време да готвим, все по-малко ни се иска и да излизаме по заведения. Ние предлагаме вкусна храна за всички. Ако днес ми се дояде чийзкейк, а нямам време да го правя, какво се случва? Но аз не искам цял чийзкейк, искам едно парче, защото съм на режим, не искам да надебелея…"

Ивайло Нецов свързва социалните мрежи най-вече с инфлуенсърите. Той също сподели, че за да подбират най-правилните инфлуенсъри, работят с агенция Influetica.

Те са хората, които създават съдържание. Днес в социалните мрежи има адски много хора (може би са хиляди) с профили с по 40-50 хил. фенове. Хората с над 400-500 хил. последователи в България са рядкост. Въпросът е да намериш тези, които са твоите.

При по-малките профили енгейджинг рейтингът е по-висок. За Foodpanda инфлуенсърите са новите криейтъри на медия. Аз следя какво постват хората, а не какво пишат медиите, сподели Нецов.

В отговор на въпрос за монетизацията в социалните мрежи, той посъветва бизнеса да прецени дали е избрал правилния подход.

Например, наскоро установихме, че не използваме правилно чат бота си. Имахме навика да пускаме по 4-5 съобщения, които са директна промоция. Владо Карамазов прави нещата по различен начин. Той пуска готино съдържание, анкети, ангажира потребителите. Ако той пусне промоция, ще постигне по-висок резултат, отколкото ние в чата. Това е така, тъй като хората са свикнали да получават полезна информация от него. Ние само ги спамим, каза Нецов.

Управляващият директор на Foodpanda даде още един съвет – да не се ползват различни хора постоянно.

Намерете точните хора и работете с тях дългосрочно. Съдържанието, което ще правят за вас, става част от тяхното ежедневие и добива повече смисъл. Те не гледат на постовете си като на нещо, от което ще вземат еднократно пари и с това се изчерпва всичко.

На въпрос от публиката относно негативната обратна връзка, с която компанията се сблъсква, Ивайло Нецов повтори, че Foodpanda не е от големите рекламодатели в YouTube.
Бюджетът ни е 10-15 000 евро. Това не е кой знае какво, уточни той и допълни:

"Единственото място, в което получаваме обратна връзка, че дразним хората, е YouTube. Истината е, че сме сложили капинг 2 реклами на ден. Поради някаква причина YouTube не го спазва."

Вярно е, че имаме сериозно рекламно присъствие в София. В града можете да видите билбордове, реклами по таксита, можете да чуете анонс по радиото, навсякъде се забелязват колоездачи с раниците на Foodpanda и т.н. Нормално е в един момент това да провокира реакция. В крайна сметка, всеки яде, а ние се опитваме да дадем максимално голям избор на всеки човек. В момента работим върху добавянето на по-достъпни като цена места за хранене, например, разсъждава Нецов.

Той припомни, че преди няколко месеца с интерес Foodpanda е следяла организацията на протест срещу рекламите на компанията в YouTube. Последният така и не се е състоял, макар да се приготвили да ги посрещнат с почерка, а заявилите участие в него да са наброявали 12 000 души.

Огромната част от оплакващите се, казва Нецов, са тийнейджъри, те обаче не са наша основна таргет група, защото поръчките се осъществяват от техните родители.

Младото поколение прекарва доста време в интернет, гледайки видеа в YouTube. Нормално е през това време да видиш 10 реклами на Foodpanda, допълни управляващият директор на компанията.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.