За първи път у нас Konica Minolta демонстрира системите за видеонаблюдение Mobotix на конференцията Digital Workplace of the Future.

Mobotix разполагат с вграден изкуствен интелект, благодарение на който могат да си взаимодействат и управляват други електронни устройства, както и да взимат решения, базирани на невронни мрежи.

Те разполагат с технология за лицево разпознаване, като различават изоставен багаж, животни, автомобили, както и хора, изпаднали в беда. Не се нуждаят от мрежово записващо устройство.

Иновативната технология вече се използва от големи производствени, транспортни, логистични и ритейл компании, съобщиха от Konica Minolta.

В специална демо зона, създадена за гостите на конференцията, компанията показа своята визия за работното място на бъдещето, оборудвано с иновативни технологии и платформи, които гарантират повишаване на ефективността на бизнес процесите и осигуряват цялостни решения за управление на документи и печат.

Решението Workplace Hub, например, създава защитена и надеждна инфраструктура, която подпомага по-ефективната работа, комбинирайки многофункционален принтер, супермодерен HPE сървър за съхранение на данни, безжична точка за достъп, доказани функции за киберсигурност и GDPR съвместимост.

В демо зоната на конференцията Digital Workplace of the Future бяха демонстрирани още примери за интелигентно управление на информацията, оптимизация на печата и видеонаблюдение с изкуствен интелект.

От възможностите, предлагани от Konica Minolta, могат да се възползват както малки и средни предприятия, така и големи компании, опериращи в различни индустрии.

Компанията посочва още, че дигиталното работно място е от първостепенна важност, ако се търси бързина и продуктивност. Според доклад, публикуван в International Journal of Enterprise Information Systems, служител губи средно по 2.5 часа на ден, работейки върху задачи, които негов колега вече е свършил.

Данни на Gartner пък сочат, че 2/3 от служителите очакват гъвкаво работно време. 1/4 от европейците вече се възползват от него под формата на един ден работа от вкъщи седмично.

Това обаче изисква бърз и лесен достъп до работната информация, както и по-голяма възможност за сътрудничество между колеги и работа в екип. Решенията на Konica Minolta, която държи 21 283 патента в световен мащаб, повечето от които за технологични подобрения, допринасят за това.

Проучване на компанията и консултантската агенция Opinium, проведено в четири държави на два континента, сочи, че 33% от малките и средни предприятия смятат за предизвикателство киберсигурността. Близо 1/5 от тях имат затруднения с ИТ инфраструктурата, което води до загуба на време и средства, по-лоша производителност и качество на положения труд.

Решенията на Konica Minolta допълват съществуващата ИТ инфраструктура и заемат водеща роля във всички ИТ дейности, а дигитализацията на работното място е ключов процес за предприемачите в световен мащаб.

Konica Minolta е на пазара в България вече 15 години, като разполага с представителства в 9 града у нас. От 2016 г. насам броят на партньорите й се е увеличил с 21%, а екипът – с 46 на сто.

„30% от нетните ни продажби са от портфолиата ни за управление на документи, ИТ инфраструктура и интелигентно видеонаблюдение - възможности, с които разширихме предлаганите от нас услуги едва преди 4 години.

Konica Minolta е в България вече 15 години, като винаги сме се стремили да предлагаме иновативни технологични решения, които да дават стойност на нашите партньори“, каза по време на конференцията Елена Дречева, изпълнителен директор на Коника Минолта Бизнес Солюшънс България.

Сред компаниите, с които си партнира Konica Minolta, са Lidl, LC Waikiki, DB Schenker, група ГЕОТЕХМИН, А1 и други.