Милан Лакхани е мениджър Бизнес Иновации в Konica Minolta.

Екипът на Profit.bg се обърна към него, за да разберем повече за последните иновации на компанията, както и какво ще представлява офисът, в който ще работим в бъдещето:

Разкажете ни за последните иновации, представени от Konica Minolta?

Konica Minolta проучва как да създаде базирани на факти бизнес услуги, които да отговорят на намаляването на производителността и ефективността на работното място. Нашите демонстрации на CeBIT бяха съсредоточени върху важността на данните, генерирани от нови сензорни устройства, създаващи поток от работни данни в реално време, които в последствие трябва да бъдат свързани с аналитични и когнитивни платформи.

Те правят работното ни място по-сигурно, по-адаптирано към групови или индивидуални нужди и помагат на организациите да генерират важни изводи, което спомага за управлението на работната среда.

Освен че показа решения, свързани с основния си бизнес, по време на CeBIT Konica Minolta представи и хипотетично преживяване чрез „Работно място на бъдещето“, като демонстрира как работните места могат да бъдат по-добре разбрани и по-приспособени да развиват дигиталната трансформация на работното място.

Примерите за скорошни иновации са:

  • Двустепенен вход в сграда и помещения
  • Виртуален рецепционист за свързване на посетители с домакините им в комплекса или приемни без служители
  • Технология за лицево разпознаване за увеличаване на сигурността и персонализиране на преживяването на работното място
  • Предвиждаща технология за оптимизиране на употребата на заседателната зала
  • Анализиране на образа за откриване на конкретни модели на движение и за разбиране на поведения
  • Наблюдение на околната среда, включително качество на въздуха и потребление на енергия
  • Наблюдение на качеството на светлината за оптимизиране условията на труд
  • Дигитални знаци, които интегрират съобщенията от различни системи за приятни преживявания на работното място
  • Дигитални библиотеки за управление на брошури и печатни материали за демонстрационни зали
  • Управление и координация на идеи на виртуален екип
  • Вдъхване на живот на печатните материали чрез добавена реалност, свързвайки физическото с дигиталното
  • Друг ключов крайъгълен камък в нашето иновационно пътуване беше обявяването на Workplace Hub, най-свързаната интелигентна платформа в света за работното място на бъдещето. Това е иновативно IT решение, което обединява технологиите на една организация чрез една централизирана платформа.

    Продуктовата карта на платформата включва бъдеща интеграция с IoT, Artificial Intelligence, Intelligent Edge и Decision Support, които започват да играят все по-централна роля за утрешната бизнес среда. По този начин хората ще си сътрудничат по-добре и ще имат възможността по ефективен, лесен и умен начин да взимат решения, базирани на данни.

    Какво ще бъде работното място на бъдещето?

    Идва нов свят на разбиране на данните и умните услуги чрез предоставянето на дигитални услуги във физическите работни места. Последните ще стават все по-важни, а не обратното. Работните места са доста фиксирани – сгради, помещения, бюра, между които се случват всички тези нови (и стари) процеси.

    Но тъй като работното място на бъдещето ще бъде съобразено с преживяванията на служителите, смятаме, че не е възможно да „се купи“ подобно „работно място“, а трябва да се изгради рамка, която включва създаването на правилните компоненти за хора, екипи и компании.

    Тъй като релевантната информация е ключът към всичко, което правим, подходът на Konica Minolta е да създаде среда, позволяваща вземането на повече информирани решения за операциите на компанията, като същевременно хора и групи могат да взаимодействат по-ефективно. В Konica Minolta офисът на бъдещето е на път да свърже отново хора, устройства и пространства.

    Кои са основните предизвикателства, пред които е изправена компанията в преследването на дигиталната си трансформация?

    Според мен първото предизвикателство е да определим какво означава дигиталното за дадена компания, последвано от трансформация. Много често компаниите искат да се трансформират дигитално, но нямат одобрена от ръководството, ясно определена стратегия, съсредоточена върху краткосрочна, средносрочна и дългосрочна визия.

    Много компании смятат, че иновациите извън основния им бизнес ще подкрепят тази дигитална трансформация чрез разбиране на силните страни на настоящото бизнес портфолио и по-важното, че клиентската им база и талант могат да доведат до успешни резултати. Поради това е важно да имат лидерска подкрепа, ясна визия и реалистична, изпълнима стратегия.

    Дигиталната трансформация в Konica Minolta е на път да създаде дигитално преживяване, което е съсредоточено върху хора, компании и клиенти, подкрепено от технологиите.

    Какъв ще бъде основният фокус на Konica Minolta в идните години?

    В началото на 2014 г. Konica Minolta създаде пет центъра за бизнес иновации в света в подкрепа на развитието на нови решения и услуги в близост до пазара и в близко сътрудничество с клиентите. Центровете за бизнес иновации изследват напредничави технологии и разработват решения по поръчка за индивидуални проблеми на клиентите, като максимизират индивидуалната стойност на клиента.

    Сред фокус областите са Дигиталното работно пространство, Дигиталното здравеопазване, Управлението на информация и Бизнес технологии. През септември 2015 г. Konica Minolta създаде развоен център в Бърно, Чехия, съсредоточен върху научните изследвания като трансформационен процес, за да развива продукти и услуги за умни системи и дигиталното работно място.

    Днес, когато много от дейностите ни в инкубационен период съзряват и се превръщат в нов бизнес, който стига до пазара, ние сме на ръба на четвърта индустриална революция, тласкана от интернет на нещата, изкуствения интелект и роботиката. Но преди да помислим за индустриалната революция, нашата философия ни насърчава да се съсредоточим върху социалната революция, която създава социални ценности и прави обществото по-умно, а живота на хората по-обогатен.

    Следователно това води до преследването на иновации, съсредоточени върху развиването на нови продукти и върху разрешаването на проблеми на клиентите свързани с дигиталната работна среда.

    Основните целеви области ще бъдат свързани с по-нататъшното развиване на портфолиото ни в посока Workplace Hub, технологиите свързани със сензорни, оптични решения и решения за сигурност, IoT, добавена реалност и изкуствен интелект, Smart Data системи и Advanced User Interaction.