Време е да мислите извън мобилните си телефони. Този съвет дават от Inc. в свой анализ за работещите подходи към видео съдържанието, използвано за маркетингови цели. Медията цитира Дан Мейс, награждаван режисьор и основател на JOE Films, според когото най-кратките форми на подобно съдържание, обикновено създавано за употреба през смартфони, е направило отношението на потребителите към него „твърде ефимерно“.

Базираната в Лос Анджелис творческа агенция е продуцирала филми за Warner Bros и Discovery, като през 2021 г. е генерирала годишни приходи от 1,6 млн. долара, което означава, че думите на Мейс са инспирирани от достатъчно голям личен опит.

Макар че краткото съдържание в социалните медии като TikTok и Instagram може да ангажира временно потребителите, това е нож с две остриета, тъй като „само минути по-късно те изпитват нова връзка и съвсем ново усещане" с друг бранд, посочва Мейс и добавя, че това прави все по-трудно изпращането на запомнящи се послания чрез най-кратките форми на видео съдържание.

Нещата обаче се променят, когато в играта се включат дългоформатните видеоклипове, известни още като късометражни филми. Проучване на научното списание Learning & Memory установява, че участниците, които са гледали 27-минутен епизод от дадена история, могат да си спомнят много части от нея дори след месеци. Това навежда специалистите на мисълта, че един от начините, по които брандовете могат да изградят истинска връзка с потребителите, е чрез дългоформатни истории. И тази стратегия вече е възприета от пазарни лидери като Nike, Patagonia и Airbnb.

Inc. посочва три причини, заради които всяка една компания трябва да обмисли инвестиции в дългоформатно съдържание.

Филмите с кауза изграждат разпознаваемост на бранда

През 2014 г. Patagonia продуцира DamNation - пълнометражен документален филм за разрушаването на околната среда, което строежите на язовири могат да причинят, и идеята, че бъдещето на човечеството е свързано с опазването на речните екосистеми. Посланието на филма изобразява мисията на самата компания, чието лого от 2018 г. насам е "Ние сме в бизнеса, за да спасим нашата планета". Късометражният филм на Patagonia достига 625 милиона гледания, печели повече от 20 награди и мотивира 70 000 души да подпишат петиция с искане за законодателство, насочено към строежа на язовири, акцентират от Inc.

"Най-добрите брандови късометражни филми не са дълги реклами, изпълнени с инвазивно продуктово позициониране", казва Мейс. "Те са автентични истории, които има смисъл да бъде разказани от компанията."

Личните истории ангажират аудиторията

През 2019 г. Airbnb продуцира първия си документален филм Gay Chorus Deep South, който проследява пътуването на гей хор по време на турне в югоизточната част на САЩ. Една от целите на проекта е да вдъхнови разговорът за приобщаването на хората с различна сексуална ориентация, но и да популяризира кампанията на Airbnb - Belong Anywhere. Според режисьора Дейвид Чарлз Родригес Airbnb е възвърнала до стотинка инвестициите си във филма, който е бил показан на над 350 филмови фестивала и е гледан от милиони хора в стрийминг услугата Paramount Plus.

Дългосрочните проекти работят в комбинация с краткосрочнитe

Една от причините, поради които късометражните филми са чудесен инструмент за укрепване на връзката с аудиторията, е, че те могат да послужат като отправна точка за изграждане на допълнително съдържание. Брандовете могат да създават дългоформатни истории, които намират отклик в аудиторията, и след това да продължат да надграждат този разказ, като разказват свързани истории чрез различни меди като YouTube, TikTok и Instagram.

Цитиран от Inc., Рики Роксбърг, сценарист, който е работил както по телевизионни, така и по кино продукции за компании като Disney и Dreamworks, обяснява, че "почти всяко предаване, по което съм работил, е било производно на игрален филм. Приключението на Рапунцел, например, се превърнаха в шоу със 77 епизода, което беше изградено на базата на една реплика във филма".